A Red Bull és a Toro Rosso is megkapja a hétvégén a japán gyártó legújabb fejlesztésű, Spec-2-es belsőégésű motorját, amitől sokat várnak a japánok és a bikák is. A tavalyi év elejéhez képest ugrásszerűen javult a Honda teljesítménye és megbízhatósága is, hasonlóan jó folytatást remélnek az új egységtől is.
A 2,1 kilométer hosszú, bakui egyenes szakasz átlagon felüli mértékben igénybe veszi az erőforrásokat, valamint fontos a jó végsebesség is. Ebben a tekintetben már nem volt nagy különbség a négy gyártó között ebben az évben, most ezen tovább javíthatnak a japán gyártó által ellátott csapatok. A Red Bullnak az elmúlt években mindig láthatóan feküdt a bakui pálya, vajon a továbbfejlesztett Hondával a győzelemre is esélyük lehet Verstappenéknek?
„A világbajnokság negyedik helyszíne a versenynaptár leggyorsabb utcai pályája. A célegyenes kulcsfontossággal bír, több, mint két kilométer hosszú, ehhez pedig jön a hasonlóan fontos, kanyargós szakasz, amitől tipikus városi pálya a bakui” – nyilatkozta Toyoharu Tanabe, a Honda F1-es technikai igazgatója.
„Ami az erőforrást illeti, a hosszú egyenes miatt az energiakezelés igen fontos faktor. A tavalyi tapasztalatainkat idén felhasználhatjuk ahhoz, hogy a lehető legoptimálisabban lőhessük be a beállításainkat.”
„Ezen a hétvégén mind a négy versenyautónkban bemutatjuk második specifikációs (Spec-2) erőforrásunkat, teljesen új belsőégésű motorral. Kínában Danyiil Kvjat autójában vezérlési problémára bukkantunk, ez az egyik oka, hogy már a mostani hétvége elejétől bevetjük a frissítéseket. A Spec-2-es erőforrás tartósabb és megbízhatóbb működést ígér, valamint némi teljesítménybeli javulást is (a hírek szerint húsz extra lóerővel jelentkezik)” – fogalmazott a japán szakember.