A Formula-1 egyik legújabb helyszíne nagy kihívás elé állítja a mérnököket, mivel a pálya bizonyos szakaszain óriási leszorítóerőre lenne szükség, ugyanakkor a 2,2 kilométer hosszú egyenes miatt viszont elengedhetetlenül fontos a kiváló végsebesség. Ezen a pályán rengeteg előzésre van lehetőség, amire Max Verstappen maga is számít.
Az energiaitalos istállónak az elmúlt években feküdt a bakui pálya, bár ezt tavaly nem sikerült pontokra váltani, mivel olyan keményen csatázott egymás ellen Max Verstappen és Daniel Ricciardo, hogy a célegyenes végi féktávon összeütköztek és mindketten kiestek. 2017-ben azonban Daniel Ricciardo egy kényszerű, korai bokszkiállás ellenére fantasztikus versenyzéssel (valamint Hamilton és Vettel visszaesésének következtében) megnyerte a futamot.
A múlt héten került napvilágra először az a pletyka, hogy a Honda Azerbajdzsánban egy húsz lóerővel erősebb motorral jelentkezik, ezt a hírt Dr. Helmut Marko, a Red Bull főtanácsadója már meg is erősítette, így a hosszú egyenesben még hatékonyabban veheti fel a harcot a riválisokkal az istálló (és természetesen a Toro Rosso is).
„Baku érdekes helyszín, mivel utcai pályáról beszélünk, ahol általában a pilóták nagy leszorítóerőt igényelnének. A hosszú egyenesek miatt viszont itt kompromisszumot kell kötni, ez viszont azt jelenti, hogy alacsonyabb szárnyállást alkalmazunk, így kicsit jobban csúszkálunk” – tekintett előre Max Verstappen a hétvégi nagydíjra.
„Élvezetes itt vezetni, különösen a vár közelében, ahol nagyon szűk a pálya és rettentően jó fényképek készülhetnek. A hosszú egyenes miatt a DRS zónával remek lehetőség nyílik az előzésre, most is erre számítok, hogy izgalmas hétvége következik, ahol sok minden történik. Remélhetőleg az idei évben is jól teljesítünk” – fogalmazott a holland. A győzelemhez azonban a bivalyerős Mercedesszel és a kitűnő végsebességgel rendelkező Ferrarikkal is meg kell küzdeniük a bikáknak.