Olaszországban nincs kegyelem, ha valaki folyamatosan alulteljesít, bár jelen esetben a nemzeti kincsnek számító istálló idei versenyautója sincs éppen a csúcson. A négyszeres világbajnok Sebastian Vettel immáron ötödször fut neki a nagy feladatnak, hogy a vörösökkel is a csúcsra érjen, eddig azonban felettébb gyengén teljesít.
A Mercedes diadalmenetéhez csak asszisztálni tud, ráadásul egyáltalán nem egyértelmű a helyzete csapaton belül, újdonsült csapattársa, Charles Leclerc ugyanis harmadszor is megkapta a csapatutasítást (nem kedvezményezettként), de a Hamilton-Bottas kettősgyőzelem ellen ezúttal sem tudott mit tenni a német csapattárs.
Mindössze egy harmadik helyre futotta Vetteltől, a Ferrari pedig olyan rosszul taktikázott, hogy az eredetileg harmadik helyen autózó Leclerc végül csak ötödik lett Max Verstappen mögött. A többször is magát elfékező vezérpilóta egyre inkább támadások kereszttüzébe kerül a médiában, egyre többen követelik, hogy a Ferrari vegye már észre magát és álljon be Leclerc mögé.
„Jó lenne, ha a Ferrari végre megértené, hogy a legmegfelelőbb pilótával rendelkezik, őt pedig úgy hívják, hogy Charles Leclerc. Maranellónak lépnie kellene és a csapatkapitányi karszalagot Vetteltől átadni Leclerc-nek” – fogalmazott egyértelműen a Corriere della Sera.
„Vannak viták, de ezek jelenleg másodlagosak. A legfontosabb probléma, hogy Kínában a Ferrarik ismét nem voltak olyan gyorsak, mint a Mercedes versenyautói, amelyek eddig háromból háromszor nyertek. A világbajnokság szempontjából ez fontos vészjelzés” – írja a Gazzetta dello Sport.
A Sky Deutschland televíziós szakértője, Ralf Schumacher is kerek perec kimondta, hogy Leclerc-t a Ferrari feláldozta Kínában. Kérdés, ha valóban néhány futam múlva esetleg a Scuderia „kénytelen” lenne beállni Charles Leclerc mögé, akkor nem ütne-e vissza a monacóitól elvett számos pont az első három versenyen. A sajtó mindenesetre már nemigen bízik abban, hogy Vettel feláll a padlóról, már Bahrein után is úgy vélték, hogy inkább az ifjú csapattársat kellene támogatni.