A Bahreini Nagydíj előtt, kedden Londonban összeül a Formula-1-es csapatokat képviselő Stratégiai Bizottság, valamint a szélesebb körű F1 Bizottság, hogy megtekintsék a 2021-es változásokról szóló prezentációt. Jean Todt a „globális tervek” kifejezést használta, amely technikai és sportszabályokat, költségcsökkentést és a pénzdíjazás elosztását takarja. Az utóbbiakról szóló, hatályos Concorde-egyezség 2020-ban jár le.
A Formula-1 kereskedelmi jogait 2017-ben megvásárló Liberty Media számára a 2021-es lesz az első lehetőség, hogy a sportágat – a versenyzés és az üzlet szempontjából egyaránt – saját elképzeléseinek megfelelően alakítsa.
„Úgy gondolom, nagy a támogatottságunk a csapatok részéről. Természetesen mikor a részletekre kerül a sor, akkor a 10 csapat 10 különböző véleményt képvisel” – mondta a találkozó kapcsán Chase Carey, az F1 elnök-vezérigazgatója a Sky Sportsnak. „De úgy vélem, nagy támogatást élvez az irány és vízió, melyet elképzelünk a sport számára.”
A sportszakmai ügyekért felelős Ross Brawn irányításával a szabályzatot úgy alakítanák át, hogy a versenyek szorosabbá és izgalmasabbá váljanak, az autók pedig látványosabb külsőt kapjanak. Brawn tavaly októberben mutatott be több koncepciót a lehetséges 2021-es versenygépekről.
Ami az üzletet illeti, a Liberty Media egyenlőbben osztaná el a sportág bevételeit, melyből jelenleg a nagycsapatok aránytalanul nagy mértékben részesednek. A harmadik kardinális kérdés a költségplafon, amely kapcsán a Renault nyilatkozta: jelenleg ez a legfontosabb ügy a Formula-1 jövőjét illetően.