A 2021-es Formula-1-es szabályok kidolgozásában mindennél fontosabb a költségek tisztázása – vallja a Renault gyári istállójának vezetője, aki szerint ez az a terület, amely eldönti, hogy mekkora siker (vagy kudarc) előtt áll a száguldó cirkusz. A Stratégiai Csoport és az F1 Tanács kedden ülésezik Londonban, e megbeszélés során valamennyi előrelépésre számíthatunk a témában.
„Ez egy nagyon összetett szabályrendszert takar - valami olyat, ami korábban sosem létezett. Napról napra, hétről hétre haladunk a problémák megoldásával. Mi a Renault-nál teljes mértékben támogatjuk a költségplafon bevezetését, hiszen úgy gondoljuk, hogy komoly közbeavatkozást igényel az F1. Hogy ez-e a tökéletes megoldás? Talán nem, de valószínűleg ez a legjobb, és ezért dolgozunk azon, hogy a lehető legbiztosabb lábakon álljon” – nyilatkozta Abiteboul.
A csapatfőnök szerint az istállóknak legkésőbb idén nyárra tiszta jövőképre van szükségük, hogy elkezdhessenek hosszú távon gondolkodni. „Szerintem abban egyetértünk, hogy addigra valamennyire ki kell tisztulnia a képnek. Számomra a három legfontosabb aspektus a pénzek elosztása, a költségplafon és a kormányzás. Ezek döntik el azt, hogy az F1 egy vonzó platform marad-e. A szabályrendszer ezekhez képest szinte másodlagos.”
Az F1 vezetőségének és az FIA-nak nincs egyszerű dolga egy ekkora feladatot véghezvinni, ugyanis ahány csapat, annyi érdek uralkodik a sorozatban. „Különböző üzleti modellel rendelkező csapatokat próbálnak összehangolni, és egyelőre nincsenek készen arra, hogy bárkit is felbőszítsenek. Ennek az a veszélye, hogy a végén mindenki dühös lesz. Úgy látom, hogy nem akarnak senkit sem elveszíteni. Megértem őket, de szerintem fontos, hogy az F1 elég csapat számára legyen vonzó, akkor a fenyegetőzések is elveszítik erejüket.”