A hét elején még csak zárt ajtók mögött, ma azonban nyilvánosan is bemutatásra kerültek a Liberty Media futurisztikus Formula-1-ről alkotott koncepciórajzai. Az F1 tulajdonosai korábban azért állítottak össze egy szakmai csapatot, hogy a sorozat legnagyobb elméi alapjaiban gondolják át a jelenlegi autók kinézetét és aerodinamikai működését. A folyamat már több, mint fél éve tart, a csapatot vezető Ross Brawn pedig ma nyilvánosságra hozta munkájuk eddigi gyümölcsét.
„Nem látom okát, hogy miért ne lehetnének izgalmasan kinéző autóink” – magyarázta meg az autók futurisztikus kinézetét Brawn. „Egyszerűen frusztrál, hogy a videojátékokban jobban néznek ki a versenyautók, mint azok, amelyek a valódi pályákon köröznek. Ez persze nem azt jelenti, hogy mindent feláldozunk a látványért. Ezeknek nagyszerű versenyautóknak kell lenniük.”
A szakember leszögezte, a tervezés során végig az lebegett a szemük előtt, hogy az autók a lehető leghatékonyabban működjenek egymás szélárnyékában. „Az elsődleges célunk az volt, hogy olyan autókat alkossunk, amelyek szorosan egymás szélárnyékában tudnak maradni, így izgalmasabbá téve a küzdelmeket. Ezt más sorozatokban gyakran látjuk, de azok a kategóriák sokszor egyenalkatrészekkel, egyenautókkal versenyeznek. Máshol nincsenek olyan extrém dizájnok, mint az F1-ben. Az új IndyCarok ebből a szempontból nagyszerűek, meg is osztották velünk tapasztalataikat.”
„Optimista vagyok, szerintem képesek leszünk olyan, jól kinéző autókat létrehozni, amelyek a korábbinál sokkal hatékonyabban működnek a párharcok során.”
Mint kiderült, a tervezési folyamatok egészen előrehaladott állapotban járnak, ugyanis a Liberty Media munkáját az egész mezőny segíti. „A csapatokat is bevontunk ebbe a folyamatba. Mostanra modelleket is kaptak, amelyeket megvizsgálhatnak és visszajelzéseket küldhetnek róluk. Mind a tíz istálló azon dolgozik, hogy 2021-re a lehető legjobb megoldásokkal álljunk elő” – tette hozzá.
Az előadáson Ross Brawn, a Formula-1 sportfőnöke három különböző koncepciót prezentált (lejjebb képekkel együtt láthatók):
Az első koncepció középpontjában a halo karosszériába való beépítése áll, amelynek célja egy eddiginél esztétikusabb összkép.
A második koncepció agresszívabb külsőt kölcsönöz az autónak, Brawn megfogalmazása szerint „extrémebb”. Itt már a tervezett 18 colos kerekek is szerepelnek az autón.
A harmadik, legfrissebb koncepció középpontjában a kerekek körül található aerodinamikai eszközök állnak. Az abroncsok jelentős szerepet játszanak az előzést jelenleg megnehezítő turbulens légáramlatok képződésében, a karosszériára telepített szárnyacskák és terelőlapok ezeket az áramlásokat zabolázzák meg.