2014-ben szó szerint berobbant a Formula-1-be Kevin Magnussen a McLaren-Mercedesszel. Élete első futamán azonnal legyőzte (az időmérőn és a versenyen is) világbajnok csapattársát, a 2009-es világelső Jenson Buttont és már a szezonnyitón a második helyen végzett (Daniel Ricciardo kizárása után), amire utoljára Jacques Villeneuve volt képes 1996-ban.
Utána azonban megfeneklett a fiatal dán karrierje, a wokingiaknál sem alkotott kiemelkedőt, először visszaminősítették teszt- és tartalékpilótává, majd távoznia kellett az istállótól. 2016-ban a visszatérő, de még nem túl acélos Renault jelentette számára a mentőövet, az utóbbi két évben pedig a Haas-Ferrarinál versenyzett, nem is rosszul.
Hogyan jött képbe a Haasnál a dán? Kevesen ismerik a történetét, de a csapatfőnök elárulta, hogy Juan Pablo Montoya ajánlotta figyelmükbe Magnussent, pedig a két pilóta nem is ismerte egymást személyesen. A dán korábban sosem versenyzett két évig sem ugyanannál az istállónál, a Haasnál viszont megtalálta a számítását és zsinórban harmadik idényét kezdi.
Tavaly remekül futott, tizenegyszer szerzett pontot, kilencedikként végzett az összetettben, Szingapúrban pedig az ő nevéhez fűződött a versenyben futott leggyorsabb kör. A Haashoz igazolása azonban nagy valószínűséggel sosem történt volna meg, ha nincs a többszörös futamgyőztes kolumbiai.
„Egy napon Juan Pablóval együtt jártunk Mexikóban és megkérdezte tőlem, hogy megfigyeltem-e már rendesen Kevin Magnussent? Nagyon jó versenyző. Az édesapját (Jan Magnussent) ismertem régebbről, de a fiát nem. Amikor találkoztam vele, elmondta, hogy egyáltalán nem is ismeri Montoyát!” – fogalmazott Günther Steiner. Később összebarátkozott az agresszív stílusáról ismert dán és a korábban hasonló hírnek örvendő kolumbiai.
A kontraktus végül megköttetett, a csapaton belüli kommunikáció nem mindig a legtökéletesebb, de a Haasnál már csak ilyen őszintén mennek a dolgok. „Mindig megmondom Magnussennek, amit gondolok, akkor is, ha nem akarja hallani. Ez az élet része. Ha elégedetlen vagyok, megmondom nyíltan, ha pedig nekik van mondanivalójuk, ne is tartsák magukban” – tette hozzá a csapatfőnök, aki korábban elmondta, hogy a kerékcserékre külön rengeteget gyakoroltak a szerelők, hogy ne ismétlődhessen meg a tavalyi fiaskó, amikor mindkét pilóta azért kényszerült kiállni Ausztráliában, mert nem volt rendesen feltéve egy kerék.