A sikeres téli teszteket követően Melbourne-ben is kitűnt a középmezőnyből a Haas, a futam derekánál a negyedik és ötödik helyen haladt Kevin Magnussen és Romain Grosjean. Ám végül nullázás lett a történet vége, ugyanis először a dánnál, majd a franciánál is elszúrták a bokszmunkát, úgy engedték ki az autókat, hogy egy-egy kerék nem volt fent rendesen, így mindketten kiállni kényszerültek.
A szoros középmezőnyben ennyi (több, mint húsz) pont elvesztése hatalmas csapás, az istálló ráadásul tízezer eurós büntetést is kapott a nem biztonságos kiengedés miatt. Akkor a csapatfőnök a rutin hiányával magyarázta a kettős fiaskót, de az idei szezonnyitó előtt a csapat kétszer annyit gyakorolta a bokszmunkákat, mint korábban.
„Egyértelmű, hogy nem felejtettük el a tavalyi ausztráliai bokszkiállásainkat, amik nagyon nem sikerültek. Idén óriási hangsúlyt fektettünk erre a területre, így teljesen felkészülten érkezünk Melbourne-be. Miközben az idei autót építettük Olaszországban, végig ott volt egy tavalyi modellünk is, minden nap gyakoroltuk a kerékcseréket” – nyilatkozta Günther Steiner.
„Ugyanezt tettük Barcelonában is, mivel a jelenlegi versenyautó a tesztelés közben nem mindig áll rendelkezésre a bokszmunkák gyakorlására. Naponta átlagosan 10-12 kerékcserét hajtott végre a gárda” – tette hozzá az amerikai istálló csapatfőnöke.
De vajon ismét kerülhetnek olyan remek helyzetbe a futam során, mint tavaly?