Bár az adott pillanatban mindössze két-három másodperc közötti idő telik el a száguldó cirkuszban, mire a szerelőcsapat lecseréli egy versenyautó négy kerekét. Néhány elvesztegetett másodpercért a pilóta általában keményen megfizet a pályán, nem beszélve arról, amikor esetleg egy nem megfelelően rögzített csavar miatt egy hiba kiesést eredményez.
A Racefans szakportál elemzése szerint több istálló is hetente nagyjából hatvan kerékcsere gyakorlatot végez (függetlenül attól, hogy a téli szünetben vagyunk-e). Ezek az erőfeszítések nem feltétlenül csak azért zajlanak, hogy a világ leggyorsabb bokszkiállását végezhessék el, az állandóság legalább ennyire fontos.
Erről a Haas tudna igazán mesélni, az idénynyitón rögtön huszonkét egységet vesztett amiatt, hogy egy elképesztő kettőshiba után a negyedik és ötödik helyen haladó Magnussen és Grosjean is kiállni kényszerült amiatt, mert az egyik kereket nem rögzítette megfelelően az ezért felelős szerelő. Bár végül nem csak ezen múlott, de döntő faktor lehet egy-egy ilyen baki a végső elszámolásnál, ami dollármilliókban mérhető.
A szerelőcsapaton nagy a nyomás, ugyanis a lehető legrövidebb idő alatt kell tökéletes munkát végezni versenyszituációban, a gyorsaságon kívül a kerekek rögzítésére, valamint a biztonságos kiengedésre is kell figyelni a kulcsfontosságú két-három másodpercben. Az egyik legrosszabb Bahreinben történt tavaly, amikor is Kimi Raikkönent engedte ki úgy a Ferrari, hogy még nem volt készen a csere, a vétlen finn elütötte Francesco Cigarini szerelőt, aki lábát törte az esetnél, ráadásul a rossz kerékrögzítés miatt a jégember is kiállni kényszerült a futamból.
Tavaly egyébként a Ferrari végezte el a leggyorsabb kerékcserét (Vettelnél Brazíliában), ám összességében a Red Bull egyenletesebb teljesítményt nyújtott a bokszban az egész évet tekintve.
Egy megfelelően elvégzett kerékcsere alapvetően öt fázisból áll:
1. A versenyautó megáll a megfelelő helyen, annál a táblánál, amit egy szerelő tart az autó előtt
2. Az első és hátsó szárnynál álló egy-egy szerelő felemeli az autót
3. Mind a négy keréknél három szerelő dolgozik – egy a megfelelő eszközzel letekeri a kerékrögzítő csavart, majd a kerékcsere végén visszahelyezi a pisztollyal, egy másik ember leveszi a használt kereket, míg a harmadik pedig felteszi az újat
4. Eközben, ha szükséges, elvégzik az autó és a pilóta plexijének tisztítását, valamint a szárnyállításokat
5. Végül, ha mindenki elkészült, egy szerelő szabad jelzést ad a versenyző számára abban az esetben, ha biztonságosan kiengedhető a bokszutcában
A kilencvenes évek elején, a tankolás bevezetése előtt egy hat-hét másodperc körüli kerékcsere gyorsnak, az ötmásodperces pedig kirívóan jónak számított. A technika fejlődésével azonban ma már egy ötmásodperces csere rontott bokszmunkának számít például egy kétmásodperceshez képest. Minél szorosabb a verseny, annál nagyobb a nyomás a szerelőkön.