2015 óta a Formula-1-es istállók különleges bajnokságban is részt vesznek, amiben az egyes versenyeken mutatott leggyorsabb bokszkiállások idejét számítva, a tavalyi évtől kezdve ugyanolyan pontversenyt láthatunk (korábban csak a legjobb kiállásokat figyelték), mint amilyen a futamok végeredményénél is található. Az évad végén természetesen összesítik a (most már) huszonegy viadal végeredményét. A Motorsportweek.com szakoldal segítségével nyerhettünk betekintést a számokba.
Bár a Ferrari hét alkalommal is „győzött”, kevésbé nyújtott egyenletes teljesítményt, így csak a második helyen végzett az öt elsőséget begyűjtő, de sokkal konzisztensebb Red Bull mögött. A tavalyi győztes Mercedes rengeteget rontott, visszaesett a harmadik helyre, de mivel egyébként az egyéni és a csapatvilágbajnoki címet is újfent begyűjtötték, ezt aligha bánják túlságosan.
Az energiaitalos istálló 466 egységet gyűjtve egyértelmű győzelmet aratott a DHL-díjért vívott küzdelemben, a Ferrari 403, a Mercedes 354 pontot szorgoskodott össze. Az évad leggyorsabb kerékcseréjét Sebastian Vettel élvezhette Brazíliában, 1,97 másodperc alatt végzett a Scuderia. Ez csak az idei évben csúcs, a rekordot ugyanis a tavaly is szárnyaló Williams tartja még 2016-ból, amikor is 1,92 másodperces időre volt képes a gárda.
Nézzük a bajnokság végeredményét a kerékcserék szempontjából:
2018 points (zárójelben a 2017-es pontszám)
1. Red Bull – 466 (344)
2. Ferrari – 403 (251)
3. Mercedes – 354 (472)
4. Williams – 257 (442)
5. Sauber – 219 (1)
6. McLaren – 140 (62)
7. Toro Rosso – 133 (155)
8. Haas – 73 (130)
9. Force India – 44 (155)
10. Renault – 32 (8)
Itt pedig a szezon leggyorsabb kerékcseréit láthatjuk:
1. Ferrari, 1.97 mp (Brazília)
2. Red Bull, 2.08 (Abu Dhabi)
3. Ferrari, 2.09 (Németország)
4. Williams, 2.10 (Magyarország)
5. Red Bull, 2.15 (Ausztrália)
6. Mercedes, 2.15 (Kína)
7. Williams, 2.18 (Azerbajdzsán)
8. Red Bull, 2.18 (Ausztria)
9. Ferrari, 2.20 (Olaszország)
10. Williams, 2.20 (Szingapúr)