A tavalyi esztendő csalódást keltően alakult a francia gyártó számára, annak ellenére, hogy a gyári istálló a középmezőny elejére, a negyedik helyre kapaszkodott fel és már csak a három topcsapat maradt elől. Az viszont kevésbé tűnt biztatónak, hogy a Ferrari-Mercedes-Red Bull hármashoz képest nemhogy csökkent volna, de inkább még tovább is nőtt a lemaradás.
A motor tűnt az egyik fő problémának, ami a Red Bull kiváló karosszériájában is csak ritkán volt képes a futamgyőzelemre, leginkább az időmérős teljesítmény okozott csalódást, a riválisoknál ugyanis az úgynevezett parti-mód súlyos tizedeket jelentett, ez pedig a Renault-nál (és természetesen a partnercsapatainál) hiányzott. Zsinórban több évet szenvedett végig a Renault, végső soron ez vezetett ahhoz is, hogy a Red Bull tizenkét után motorszállítót váltott és a Hondával kötött szerződést.
A Renault motorfejlesztési technikai igazgatója, Remi Taffin szerint ezen a télen sikerült az áttörés, ami már a szezont megelőző teszteken is megmutatkozott. „Az idei erőforrással magasra tettük a lécet, de ezt sikerült is megugranunk. Eddig egyértelműen azt mondhatjuk, hogy elértük a kitűzött célokat és az eddigi eredmények boldoggá tesznek” – dicsérte az áttervezett motort Taffin a Motorsport.com szakoldal kérdésére.
„Minden fejlesztésünk, amit hosszasan teszteltünk és vizsgáltunk a tesztpadon, ugyanazt hozta a pályán is. Nagyot léptünk előre, de egyelőre legyünk óvatosak. Hogy pontosan lássunk, hol állunk, meg kell várnunk a melbourne-i időmérőt és versenyt.” A fejlődés tényét egyébként Nico Hülkenberg is elismerte a héten.
Akkor miért maradtak a csúcssebességek mélyebben, mint a riválisoké? „Főleg az első héten maradtunk még le a mérési ponton a végsebesség tekintetében, de azt is nézzük, hogy nem sokat használtuk a DRS-t. A második héten viszont ezen a téren is felzárkóztunk. Mi a saját programunkat futottuk, kényelmes helyzetben vagyunk, egyáltalán nem aggódom” – erősítette meg a bizakodást Nick Chester, a karosszériáért felelős technikai igazgató.