2015-ben tért vissza a korábban komoly sikereket elérő japán gyártó a száguldó cirkuszba. A McLaren-Honda szövetségtől mindenki azt várta, hogy rövid időn belül visszatérnek az élre és végigverik a világot. A történet azonban egyáltalán nem így alakult, az erőforrás gyengére és megbízhatatlanra sikeredett, ebben pedig három év alatt sem sikerült jelentős javulást elérni.
Fernando Alonso igen gyakran nyíltan kritizálta a gyártót, végül Woking tavaly ősszel szakított a Hondával. A gyártó a Toro Rosso oldalán lelt menedékre, idén sokkal nyugodtabban dolgozhatott és látszólag ennek meg is van az eredménye. A Red Bullt is meggyőzte arról, hogy a jövő évtől már az anyacsapat is a Hondával szerződjön, a bikák pedig kitörő optimizmussal várják a következő éveket és igen gyakran dicsérik a japán erőforrás idén elért fejlődését.
Tény, hogy valóban gyorsult és megbízhatóbb is lett a Honda, de azt se feledjük, hogy megkapták az engedélyt, hogy akár rajtbüntetések árán is szabadon kísérletezzenek, így is történt. A fejlődés egyértelmű, de a japán gyártó vezetősége óva int a túlzott elbizakodottságtól. Szerintük valóban jó irányban haladnak a dolgok, de még mindig nagy a szakadék a Mercedes-Ferrari duó mögött.
„2018-ban a teljesítmény és a megbízhatóság terén is jól sikerült a fejlesztés, köszönhetően a mérnökök és a szerelők áldozatos munkájának. A vállalaton belül más területeken dolgozó mérnökök együttműködése is segítette az előrehaladást. A Toro Rossónál a versenyzőknek is nagy szerepe volt a fejlődésünkben, nem csak technikai fronton, hanem pozitív, nyitott hozzáállásuk miatt is” – nyilatkozta Masashi Yamamoto a Honda F1-es technikai igazgatója.
„Szoros és őszinte szövetséget alakítottunk ki az istállóval, ami kölcsönös megbecsülésen alapul, ennek köszönhetően már idén is sikerült néhány kifejezetten erős eredményt felmutatnunk, például Bahreinben, Magyarországon, vagy a suzukai időmérőn. Ezért a teljes csapatnak őszintén köszönetet mondok.”
„Ugyanakkor az is egyértelmű, hogy a motorunk továbbra sincs még azon a szinten, mint a legjobb gyártóké, ez leginkább a teljesítményre igaz, de bizony bőven van még hova javulnunk a megbízhatóság terén is. A jövő évben viszont már két csapatot látunk el erőforrásokkal, 2015-ös visszatérésünk óta első ízben.”
„Jobbnak kell lennünk, ez mindegyik, a projektben dolgozó emberünktől kőkemény munkát követel meg, hogy a jövő februári tesztelésre jó formában legyünk. A Toro Rossóval a második, a Red Bull Racinggel az első közös évünkre készülve nem is lehet más célunk, minthogy folytassuk a fejlődést és feljebb kerüljünk a ranglistán” – fogalmazott óvatosan a japán szakember.
A Red Bull-lal ellentétben a Honda tehát egyelőre egyáltalán nem vizionál győzelmeket, sokkal visszafogottabb jóslásokba bocsátkoznak a japán gyártónál, ennél fogva a Renault-Red Bull szópárbaj elég megalapozatlannak tűnik. Február-március környékén meglátjuk.