DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 23. hétfő
F1

A Honda érzi, hogy javulnia kell

Bár a Red Bull vezetői gyakorlatilag hetente fejezik ki rendkívüli optimizmusukat a Honda-motor fejlődése okán, a japán gyártó óvatosan figyelmeztet, még messze nem tartanak ott, ahol szeretnék.

2015-ben tért vissza a korábban komoly sikereket elérő japán gyártó a száguldó cirkuszba. A McLaren-Honda szövetségtől mindenki azt várta, hogy rövid időn belül visszatérnek az élre és végigverik a világot. A történet azonban egyáltalán nem így alakult, az erőforrás gyengére és megbízhatatlanra sikeredett, ebben pedig három év alatt sem sikerült jelentős javulást elérni.

Fernando Alonso igen gyakran nyíltan kritizálta a gyártót, végül Woking tavaly ősszel szakított a Hondával. A gyártó a Toro Rosso oldalán lelt menedékre, idén sokkal nyugodtabban dolgozhatott és látszólag ennek meg is van az eredménye. A Red Bullt is meggyőzte arról, hogy a jövő évtől már az anyacsapat is a Hondával szerződjön, a bikák pedig kitörő optimizmussal várják a következő éveket és igen gyakran dicsérik a japán erőforrás idén elért fejlődését.

Tény, hogy valóban gyorsult és megbízhatóbb is lett a Honda, de azt se feledjük, hogy megkapták az engedélyt, hogy akár rajtbüntetések árán is szabadon kísérletezzenek, így is történt. A fejlődés egyértelmű, de a japán gyártó vezetősége óva int a túlzott elbizakodottságtól. Szerintük valóban jó irányban haladnak a dolgok, de még mindig nagy a szakadék a Mercedes-Ferrari duó mögött.

„2018-ban a teljesítmény és a megbízhatóság terén is jól sikerült a fejlesztés, köszönhetően a mérnökök és a szerelők áldozatos munkájának. A vállalaton belül más területeken dolgozó mérnökök együttműködése is segítette az előrehaladást. A Toro Rossónál a versenyzőknek is nagy szerepe volt a fejlődésünkben, nem csak technikai fronton, hanem pozitív, nyitott hozzáállásuk miatt is” – nyilatkozta Masashi Yamamoto a Honda F1-es technikai igazgatója.

Bahreinben kiugróan jól ment a Toro Rosso-Honda, de a gyártó szerint a legjobbak még messze járnak


„Szoros és őszinte szövetséget alakítottunk ki az istállóval, ami kölcsönös megbecsülésen alapul, ennek köszönhetően már idén is sikerült néhány kifejezetten erős eredményt felmutatnunk, például Bahreinben, Magyarországon, vagy a suzukai időmérőn. Ezért a teljes csapatnak őszintén köszönetet mondok.”

„Ugyanakkor az is egyértelmű, hogy a motorunk továbbra sincs még azon a szinten, mint a legjobb gyártóké, ez leginkább a teljesítményre igaz, de bizony bőven van még hova javulnunk a megbízhatóság terén is. A jövő évben viszont már két csapatot látunk el erőforrásokkal, 2015-ös visszatérésünk óta első ízben.”

„Jobbnak kell lennünk, ez mindegyik, a projektben dolgozó emberünktől kőkemény munkát követel meg, hogy a jövő februári tesztelésre jó formában legyünk. A Toro Rossóval a második, a Red Bull Racinggel az első közös évünkre készülve nem is lehet más célunk, minthogy folytassuk a fejlődést és feljebb kerüljünk a ranglistán” – fogalmazott óvatosan a japán szakember.

A Red Bull-lal ellentétben a Honda tehát egyelőre egyáltalán nem vizionál győzelmeket, sokkal visszafogottabb jóslásokba bocsátkoznak a japán gyártónál, ennél fogva a Renault-Red Bull szópárbaj elég megalapozatlannak tűnik. Február-március környékén meglátjuk.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: