A Force India az utóbbi években a középmezőny egyik, ha nem a legerősebb csapatává vált a Formula-1-ben: 2016-ban és 2017-ben is megszerezték a konstruktőri negyedik helyezést, és idén is komolyan harcban lettek volna a Mercedes, a Ferrari és a Red Bull mögötti pozícióért, ha a nyári szünet előtt szerzett pontjaiktól nem fosztották volna meg őket a tulajdonosváltás következtében. Utóbbi azonban jól mutatta, hogy a sikerek ellenére is voltak anyagi nehézségei az istállónak, amelyet a Lawrence Stroll által vezetett befektetői csoport vásárolt fel.
A kanadai milliárdos pedig nem kisebb célt tűzött ki maga elé, mint hogy a ranglétrán még egyet előrébb lépve megtörjék a három élcsapat hegemóniáját: „Megfelelő anyagi háttérrel, megfelelő vezetéssel és megfelelő motivációval nem látom okát, miért ne lehetnének magas elvárásaink. Képesek lehetünk túlnőni saját magunkon, s remélhetőleg harcba szállhatunk a harmadik helyért” – mondta el néhány hete idősebb Stroll a New York Times hasábjain, hasonló célokat megfogalmazva, mint Otmar Szafnauer csapatvezető.
Sokan úgy vélik, az üzletemben csak a fia, Lance karrierjének egyengetése miatt vásárolta fel a 2019-ben már Racing Point F1 néven futó alakulatot, ám ezt Stroll cáfolta: „Nem az egóm miatt szálltam be ebbe, és nem is azért, hogy pénzt veszítsek. Hosszú távon gondolkodom, ahogy tettem azt az összes általam birtokolt üzlet esetén, legyen az a Tommy Hilfiger, Michael Kors vagy bármi.”
Ez egyúttal azt is jelenti, hogy azért nem fogja töméntelenül önteni a pénzt a csapatba, ugyanis szeretné azt nyereségessé is tenni, amiben segítségére lehet az állítólag tervezett költséglimit is: „Nem titok, hogy lesz valamiféle költségplafon vagy jobb pénzelosztás a kisebb csapatok irányába. Még tisztázni kell, mindez hogyan fog megvalósulni. Már elégszer beszéltem Chase-zel, hogy megértsem, ebbe az irányba akarnak haladni. Ez számomra anyagi, ha pedig 2021 utánra gondolunk, akkor egy jövedelmező üzleti lehetőséget jelent.”