Pierre Gasly az idei Bahreini Nagydíjon a Toro Rosso-Honda együttműködés legjobb helyezését szállította, negyedik lett a villanyfényes versenyen. Most ismét egy forró, éjszakai helyszínre érkezik a Formula-1, ahol ráadásul az elmúlt években kifejezetten jól ment a faenzai istállónak.
A hibridéra kezdete, azaz 2014 óta minden Szingapúri Nagydíjon a legjobb tízben zárt a Toro Rosso, erre jelenlegi formájukat látva jócskán megvan idén is az esélyük. Gasly speciális módszerekkel készül fel a komoly fizikai igénybevételt igénylő futamra, csapattársa, Brendon Hartley pedig szintén tudja, kemény megterhelés elé néz, ráadásul a jövője érdekében most már szállítania kellene az eredményeket.
Tavaly Carlos Sainz (még Toro Rosso-pilótaként) kitűnő teljesítményt nyújtva a negyedik helyre hozta be a sötétkék versenyautót, ami szinte győzelemmel ért fel a kiscsapat számára. Korábban, 2014-ben Jean-Eric Vergne hatodik, egy évvel később Verstappen nyolcadik, Sainz kilencedik, 2016-ban pedig Danyiil Kvjat egy kilencedik helyezéssel jelentkezett. Ez erőt ad a jelenlegi pilótáknak is.
„Szingapúr teljesen új pálya számomra, de nagyon várom. Ahány versenyzőtársammal csak beszéltem, mindegyikük arról számolt be, hogy fizikálisan a legnehezebb pálya a versenynaptárban, részben a pálya vonalvezetése, részben a hőség és a páratartalom miatt” – nyilatkozta Brendon Hartley.
„Természetesen, végigcsináltam számos éjszakai versenyt életemben, mint például Le Mans-ban, de a világítás miatt ez kevésbé lesz feltűnő, kivéve, ha esik az eső. Az elmúlt években a Toro Rosso kiválóan teljesített ezen a pályán, főleg az utóbbi két verseny után Szingapúrra remek lehetőségkén tekintünk, ahol jól szerepelhetünk.”
„A múlt héten rengeteget gyakoroltam a szimulátoron, ami az istállónak és a pilótának is előnyös. A pályát háromdimenzióban érzékelhettem, így azt is megtanulhattam, milyenek a kerékvetők és hol vannak bukkanók. Így megvannak a viszonyítási pontjaim már az első pénteki szabadedzés megkezdése előtt.”
„A csapatnak pedig már a pályára gurulást megelőzően lehetnek információi a beállításokról. Ezeket majd élesben is ki kell próbálni a pályán és a pilóta visszajelzései alapján döntenek, hogy jó volt-e így vezetni az autót, vagy sem. Azért a szimulátor nem ugyanolyan, mint a valós menet, ahol jóval melegebb lesz és nem ugyanazok az erők érnek majd, mint itt” – tette hozzá Hartley.