A Magyar Nagydíj pénteki szabadedzésén megállt a rutinos német Renault-ja, így a franciáknak muszáj volt azt az energiatároló egységet visszatenni, amivel a versenyző az évadot megkezdte. Mivel a harmadik ilyen komponens használata már büntetést vont volna maga után, ezt a gyári istálló mindenképpen el akarta kerülni.
Ugyanakkor a gárda technikai igazgatója arra számít, hogy csak idő kérdése Hülkenberg rajtbüntetése, ugyanis a meghibásodás olyan mértékű a kicserélt alkatrésznél, hogy azt már nem lehet újra felhasználni. Szerencsére az MGU-K és az MGU-H nem sérült, de már most pengeélen táncol a két gyári Renault és a McLaren pilótái (Alonso és Vandoorne) is, ami a motorcsere miatti visszasorolást illeti.
„Valószínűleg a legtöbben tisztában vannak vele, hogy valamikor az energiavisszanyerő-rendszer komponenscseréi miatt büntetni fognak minket, előbb-utóbbi eljön a pillanat. Hülkenberg egysége súlyosan sérült, valahol rövidzár keletkezett” – nyilatkozta Nick Chester, technikai igazgató a Motorsport.com szakoldalon.
Problémák lehetnek Valtteri Bottasnál is, a szezonnyitó, Ausztrál Nagydíj időmérő edzésén elszenvedett karambolja miatt (a Hülkenbergnél tönkrement eszközből) rögtön elveszített egyet a lehetséges évi kettőből, így nála is bármikor fennáll a büntetés lehetősége. Bottas helyzetét nehezíti, hogy már a V6-os turbójából és az MGU-H-ból és a harmadikat használja, ami szintén a felső határ.
A Hülkenberghez hasonlóan szintén Renault-motort használó Daniel Ricciardo már átlépte a limitet, ahogy Pierre Gasly és Brendon Hartley is. Igaz, a két Toro Rosso-Hondánál nem érdemes számolgatni, hetek óta bejelentették, hogy a motor hatékonyabb fejlesztése érdekében inkább bevállalják gyakrabban a rajtbüntetést, hogy a japán gyártó szabadabban próbálgathassa fejlesztéseit.