DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
F1

Vészesen fogy a motorgyártók ideje

A háttérben zajló játszmázások miatt továbbra sincs egyezség az F1 motorgyártói között a 2021-es szabályokról, pedig legkésőbb a nyári szünetben véglegesíteni kellene azokat. Vajon a csapatok tesznek keresztbe a reformnak?

Csak nem akarnak egyezségre jutni a Formula-1-es csapatok abban, hogy 2021-től pontosan milyen erőforrásokat is használjanak majd. A sorozat tulajdonosaként a Liberty Media már tavaly ősszel előállt egy vázlatszerű tervezettel, amihez képest bő tíz hónap elteltével is alig tudtunk meg többet, leginkább csak az ígérgetés jutott a publikumnak. Ahogy azt az F1-től megszokhattuk, a háttérben komoly politikai csatározások zajlanak – több különböző érdek ütközik, ráadásul a Renault-t képviselő Cyril Abiteboul szavai alapján bizonyos felek szándékai az idő elteltével még változtak is, tovább bonyolítva ezt a sokrésztvevős kötélhúzást.

sajtotaj-csapatvezetok-2016



„Fogy az időnk, ha 2021-re teljesen új motorokkal akarunk előállni. Az idei nyári szünetnek kellene a végső határidőnek lennie” – vázolta a helyzet sürgősségét Abiteboul, aki nem szalasztotta el a lehetőséget, hogy odaszúrjon egyet jelenlegi legnagyobb haragosának. „Nem titok, hogy a szabálymódosításokat hajtó két tényező az új motorgyártók érkezése és a Red Bull jelenlegi helyzete volt. A Red Bull és a Toro Rosso komoly támogatója volt a változásoknak, nekik a saját dolgukat kellett figyelembe venniük. Most viszont, hogy a Honda személyében találtak egy másik motorpartnert, új gyártó pedig valószínűleg nem érkezik, a radikális változások hirtelen már nem olyan fontosak.”

Az utóbbi háromnegyed év témával kapcsolatos híreit átböngészve arra juthatna az olvasó, hogy az F1 jelenlegi motorgyártói talán már sosem jutnak egyezségre, ám a Renault csapatvezetője szerint az új szabályok legfontosabb pontjaira mind a négy márka rábólintana. „Jelenleg a részletekről tárgyalunk. Összességében úgy látom, hogy az alapvető elképzeléseink egyeznek, hiszen egyetértünk abban, hogy a jelenlegi platformot kellene megtartanunk, azzal jobban járunk. A show, a költségek és a motort vásárló csapatok miatt csiszolnunk kell az erőforrásokon, de ezt elfogadjuk” – idézte őt az Autosport.

 renault-pit-2018

Nem is olyan régen még az új motorszabályok egyik sarokköve az elképesztően bonyolult MGU-H eltávolítása volt, amit a Renault úgy akart volna megtartani, hogy közben ők voltak azok, akiknek számtalan problémájuk akadt az egységgel. „Butaság lenne évekig használni, aztán hirtelen 180 fokos fordulatot venni. Inkább egyszerűsíteni kellene rajta, sem mint eltűntetni” – tette hozzá Abiteboul.

A Ferrari motorpartnereként a Haasnak nincsenek nagy elvárásai az új motorokkal kapcsolatban, a csapatfőnök egyetlen kérése a kiszámíthatóság.  „Nem akarom megmondani, hogy mit tegyenek, tudják ők ezt maguktól is. Én csak azt szeretném, hogy tűzzenek ki egy fix összeget, amit ki kell fizetnünk a gyártónak, onnantól azt csinálnak, amit akarnak. Ha a kitűzött összegért cserébe aranyból akarnak motort készíteni, hát legyen úgy. Amíg egy garantált árért cserébe biztosítva van az ellátás, addig mi boldogok vagyunk” – tette hozzá Günther Steiner.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: