DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 22. péntek
F1

Egy hónap múlva véglegesítik az F1 2021-es szabályait

Szép lassan csak elérik céljukat a csapatok, és az illetékesek ígéretei szerint egy hónap múlva minden részlet ismert lesz azzal kapcsolatban, hogy milyen szabályok szerint versenyeznek és milyen motorokat használnak majd az F1-ben 2021-től.

Az utóbbi időben már egyre hangosabban panaszkodtak a Forma-1-ben szereplő csapatok, hogy még mindig semmi érdemi részletet nem tudnak arról, milyen motorokkal fognak majd versenyezni a 2021-es nagy szabályváltozások után. A szabályalkotó testület, az FIA, valamint a tulajdonosi kör, a Liberty Media illetékesei pénteken ejtették meg ezzel kapcsolatban második találkozójukat, amely után az FIA-elnök Jean Todt kijelentette, június végén minden részletet ismertetnek a csapatokkal.

A csapatfőnökök örömmel konstatálták a fejleményeket, Zak Brown McLaren-ügyvezető szerint például már régóta kértek konkrét határidőket. Az amerikai aztán hozzátette: „A csapatoknak ráadásul nem is csak a konkrét motorszabályokkal kell foglalkozni, hanem az irányítással, a pénzügyekkel és a gyors alkalmazkodással is, hiszen erre lesz szükségünk a 2021-es szabályokkal kapcsolatban.”

Az idő leginkább a motorokra, illetve az arra vonatkozó szabályokat illetően sürget, de a csapatfőnökök remélik, minél előbb áttörést érhetnek el más kulcskérdésekben, például a költségvetési sapka témájában is. A Renault első embere, Cyril Abiteboul szerint még legalább néhány hét, mire a teljes szabálytervezetet megkaphatják.

00118006_611



Az új motorformula megalkotása mellett, ahogy arról fentebb és korábban is már szó esett, tervben van egy költségvetési sapka bevezetése, amely az előzetes elképzelések szerint 150 millió dollár lehet majd, emellett egységesítenének több alkatrészt és maximalizálnák a csapatok létszámát, így csökkentve a költségeket.

Toto Wolff a Mercedes részéről úgy vélte, az olyan, nagyobb gyáraknál, mint amilyen az övék, fokozatosan kellene csökkenteni 2021-ig az ott dolgozók létszámát, ez sokkal inkább kivitelezhető lenne, mint egyből átállni egy sokkal kisebb létszámra. A McLarennél Zak Brownéknak ezzel nem lenne problémája, Wokingban adott esetben átirányíthatnak szakembereket az igencsak élénken tervezgetett WEC-, vagy éppen IndyCar-programjukhoz. „Mi gyorsan tudunk reagálni a változásokra, hiszen nagy gyár vagyunk. Könnyedén reagálni tudunk, bármilyen szabályt is hoznak. Viszont jó lenne ezt inkább előbb, mint utóbb megtudni, hogy el tudjunk kezdeni tervezni.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: