Lewis Hamiltonnak egy váratlanul jövő hidraulikai hiba a Q1 legvégén megpecsételte az időmérőjét, a Mercedes vb-címvédője így pedig csak a 14. helyről vághatott neki a versenynek. Volt mit visszahoznia tehát, ha nem akart még a futam előttinél is nagyobb hátrányba kerülni ferraris vb-riválisával, Sebastian Vettellel szemben, akihez képest -8-ról kezdte meg a hétvégét.
A Ferrari két dologban is bízhatott a kedvező végeredmény elérésével kapcsolatban: egyrészt Vettel megszerezte hazai pályán az első rajtkockát, másrészt a csapattárs Kimi Raikkönen is ott volt mögötte a harmadik rajthelyen, így egy jó rajttal akár az első-második helyen is elfordulhattak.
Nem csak Hamiltonnak sikerült rosszul a szombat, Daniel Ricciardónak ugyanis több motorelemet kicseréltek Red Bulljában, így csak a 19. rajtkockából várhatta a piros lámpák kialvását.
A „surranópályán” igyekezni szándékozó versenyzők azért imádkozhattak a rajtnál, hogy megjöjjön az eső, a pálya körüli sötét felhőkből kiindulva pedig erre igen jó esély mutatkozott.
A rajtnál az élmezőnyben nem történt túl sok pozícióváltás, bár Verstappen egy ideig lelkesen támadta Raikkönent a harmadik helyért. Hátrébb több elfékezős-bevetődős manővert láthattunk, de az első kört mindenki túlélte, hasonlóan az autóikhoz. Raikkönen már a második körben azt kezdte jelenteni csapatának, hogy esőcseppeket érzékel sisakrostélyán, de a nagyobb mennyiségű csapadék ekkor még nem érkezett meg, helyette azt figyelhettük, hogy amint letisztázódtak az erőviszonyok, Nico Hülkenberg meg tudta a rajt után előzni Romain Grosjeant és feljött a hatodik helyre. Ez volt az egyetlen változás az első pozíciókban, kicsivel hátrébb pedig Hamilton rágta át magát a mezőnyön.
Grosjean tovább küszködött, néhány kör elteltével megelőzte őt Sergio Pérez is, majd Lewis Hamilton ellen sem tudott túl nagy ellenállást kifejteni. Hátrébb Daniel Ricciardónak valamivel nehezebben ment a felzárkózás, ő tizenegy kör után még csak 13. volt.
Hamilton a hatodik helyig gyakorlatilag ellenállás nélkül feljutott, de mire ezt megvalósította és utolérte az ötödik helyen haladó Kevin Magnussent, a többiek már hetedhét határon túl voltak előtte, mintegy 20 másodpercnyi előnyben. Közülük is ki tudott emelkedni Vettel, aki kényelmes, bő három másodpercnyi fórban volt a második Bottashoz képest.
A 15. körben Raikkönen volt az első fecske, aki kijött kereket cserélni, ezzel a Ferrarinak minden valószínűség szerint az volt a célja, hogy megfogják az egyre feljebb kapaszkodó Hamiltont, ez pedig sikerült is a finnek. Ricciardónak húsz kör kellett ahhoz, hogy a legjobb tíz között találja magát, de az ausztrálnak ezért a pozícióért meg kellett küzdenie Charles Leclerckel.
Hamilton csak üggyel-bajjal tudta tartani az előtte autózó Raikkönent, az angol hátránya a kiállás utáni 2-2,5 másodpercről négyre nőtt néhány kör alatt.
Vettel az ultralágy gumikkal 26 körig húzta, és bár Raikkönen mögé jött vissza, még több mint kényelmes helyzetben volt a futamgyőzelmet illetően.
Daniel Ricciardónak a 30. körben véget ért a verseny, ugyanis a rádión arra kezdett panaszkodni, hogy erőforrása egy dolgot nem szolgáltat neki: erőt... Az ausztrál a verseny első kiesője volt.
A versenynek gyakorlatilag a felénél, a 33. körben Vettel olyan üzenetet kapott rádión, hogy negyed óra és jön az eső, ez sokat segíthetett volna neki az elhasznált gumik miatt. Két körrel később Stoffel Vandoorne is kiállni kényszerült a versenyből, Ricciardóhoz hasonlóan műszaki hiba miatt.
A 39. körben aztán a Ferrari megcsinálta azt, amit a Ferrari néhány éve megcsinált már Alonsóval és Massával, és Jock Clear virágnyelven arra kérte Raikkönent, hogy engedje el Sebastian Vettelt, aki gyorsabb tempóra volt képes finn csapattársánál. Amennyire furcsának tűnt az üzenet, Raikkönen annyira jól fogadta, sőt, ő maga nem értette, miért írja körbe Clear ennyire a nyilvánvalót.
Hamilton, eső ide-eső oda, a 42. körben kijött kereket cserélni, viszont két körrel később a hajtűben megjött a csapadék, igaz, eleinte nem túl nagy mértékben. Az első fecskék, akik bevállalták az átmeneti esőgumit, Charles Leclerc, Fernando Alonso és a toro rossósok voltak, de csak az előbb említett kanyarban esett az eső.
Az élmezőnyben Verstappen volt az egyetlen, aki bevállalta az intermediate gumikat, de nem tűnt jó ötletnek, ugyanis a néhány körrel korábban cserélő Leclerc másodpercekkel lassabb volt. Néhány másodperccel később kiderült, az eső alábbhagy, így mindenki visszaváltott száraz gumikra.
Az utolsó tizenöt körre megint nehezebbek lettek a körülmények, ide-oda csúszkált gyakorlatilag a komplett mezőny, Raikkönent Bottas meg is előzte. Vettel sem bírta, egyszer csak a kör vége felé haladva lecsúsztott a pályáról, és bár nagy tempó nem volt, pont annyira kapta el a falat, hogy ne tudja folytatni a versenyt.
Komoly kis kavarodás alakult ki a biztonsági autó mögött, Hamilton például néhány másodpercig úgy nézett ki, hogy kimegy kerékcserére, viszont végül, amikor már elindult befelé, a csapat mégis szólt neki, hogy menjen vissza a pályára, így pedig a füvön átvágva tért vissza, mégis megúszta a büntetést.
Hamilton végül nyerni tudott a csapattárs Bottas előtt, akire rászóltak, hogy ne előzze meg az angolt, a dobogóra Raikkönen állhatott még fel. Verstappen szorosan a finn mögött lett negyedik, Hülkenberg két helyet felzárkózva lett ötödik.
A futam pontos végeredménye: