Monte-Carlóval ellentétben Kanadában általában jóval kisebb leszorítóerőt választanak a csapatok, valamint a hosszú egyenes szakaszok miatt a végsebességek is feltűnően magasabbak, mint a hercegségben. Jóval többet számított a motorerő hétvégén, ez az adatokon is meglátszik.
Az időmérő edzésen a mért ponton ismét egy Ferrari-motorral hajtott versenyautó volt a leggyorsabb, Charles Leclerc Sauberje majdnem elérte a 330 kilométer per órás maximális tempót. Kevésbé meglepő, hogy őt két Mercedes-erőforrás követi a listán, szintén nem nagy meghökkenésre ez a két autó Perez és Ocon Force Indiája (bár az érdekes, hogy a motorcsere elmaradása miatt az erőforrás a hetedik versenyét teljesítette, mégis ilyen jó végsebességgel bírt náluk a Mercedes).
Nincsenek nagy különbségek, az első és a 19. helyezett között kevesebb, mint 9 km/óra a differencia. Ismét csak tizenkilenc pilóta végsebességét mérhették az időmérőn, ugyanis Romain Grosjean Haas-Ferrarija már a bokszból kimenet elfüstölt.
Javulást mutat a Renault, Nico Hülkenberg az ötödik, Sainz pedig a hetedik helyre fért fel a listán, Stoffel Vandoorne azonban utolsó lett a McLarennel. Némi meglepetést még a Honda-motoros autók szolgáltattak, ugyanis Hartley és Gasly úgy lettek holtversenyben tizedikek, hogy Hartley Toro Rossójában a fejlesztett japán motor dolgozott, míg Gasly esetében egy hiba miatt a korábbi erőforrást kellett visszarakni, mégis teljesen egyforma sebességi adattal jelentkeztek.