DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 6. szerda
F1

Gyorsabb lett a Honda, de törékenyebb?

A mérnökök és a pilóták elmondása szerint is nagyon jó a fejlesztett Honda-erőforrás, rengeteg lóerőt nyertek vele. Ugyanakkor máris beütött egy műszaki probléma. Megmarad a megbízhatóság?

Az elmúlt három évben (de különösen tavaly) még látványosan bukdácsoló japán gyártó komoly javuláson ment keresztül az előző évhez képest. Tavaly Kanada után is még szerzett pont nélkül állt a McLaren-Honda, idén a Toro Rosso már tizenkilenccel rendelkezik. Egyelőre hullámzó a teljesítmény, de a megbízhatóság aránylag jónak mondható (semmivel nem rosszabb, mint például a Renault-é). A téli teszteken a faenzai istálló mindenkit meglepett megbízható, szinte problémamentes körözésével.

A legtöbb gyártó Kanadára időzítette továbbfejlesztett motorjainak első bevetését, ez így is történt, kivéve a Mercedest, ahol egy meghibásodás miatt inkább két héttel elhalasztották a frissítések használatát (a gyári csapatot, a Williamst és a Force Indiát is érintette a gond).

Az előzetes hírek arról árulkodtak, hogy a Honda újítása a legjobb, a japánok nyerik a legtöbb lóerőt. Ez a jelek szerint így is történt, Pierre Gasly, Brendon Hartley és a vezetőség is nagyon dicsérték a pénteki nap után az új erőforrást végsebességi és vezethetőségi szempontból is.

Ám nem sokáig tartott a nagy öröm, mivel a harmadik szabadedzésen a francia pilóta autójában motorhibát észleltek, így az időmérőre visszaszerelték a régi erőforrást, ezzel viszont a Q1-ből sem juthatott tovább. A Honda egyelőre vizsgálja, mi történt Gasly autójával, ami miatt erőt vesztett szombat délelőtt. Csapattársa kevéssel lemaradt az időmérő harmadik szakaszáról.

Gasly autójában máris meghibásodott az új motor, remélik, egyszeri esetről van szó


„Bár Brendon (Hartley) kis különbséggel kicsúszott a Q3-ból, a 12. rajthelyről erős versenyre számíthatunk. A délelőtti szabadedzés vége felé Pierre (Gasly) autója hirtelen erőt vesztett. Elővigyázatosságból úgy döntöttünk, az egész egységet kicseréljük. A korábban használt, régi motorját tettük vissza, így nem kap büntetést, ez azonban nem a fejlesztett verzió” – ismertette a helyzetet Toyoharu Tanabe, a Honda F1-es technikai igazgatója.

„Tüzetesen át fogjuk vizsgálni a kiszerelt egységet, hogy beazonosítsuk a probléma pontos okát. Nagy dicséret jár a Honda és a Toro Rosso szerelőinek is, nagyszerű munkát végeztek, hogy még időben befejezték a motorcserét és Pierre részt tudott venni az időmérő első szakaszában. A körülmények ismeretében teljesen érthető, hogy nem tudott továbbjutni a következő körbe” – tette hozzá Tanabe.

A szabadedzések alapján az első tíz közé jutásra is esélyes volt a Toro Rosso, különösen Pierre Gasly, a hírek szerint a végsebesség és a vezethetőség is nagyot javult az új Honda-motorral. Nagy kérdés, hogy alakul az eddigi évekhez képest kiemelkedően jó megbízhatóság. A tempóbeli javulást nehéz megkérdőjelezni, ezen a pályán fontos a motor teljesítménye és Brendon Hartley mindkét McLaren-Renault-t legyőzte, ami jó érzés lehet a Hondának, de kellemetlen a wokingiaknak. Különösen, mivel Max Verstappen ugyanolyan erőforrással a harmadik kockát szerezte meg.

FRISS: A csapat úgy döntött, hogy egy vadonatúj, fejlesztett Honda-erőforrást szerelnek Pierre Gasly autójába a verseny előtt. Ezzel ugyan feladják 16. rajthelyét (nem túl nagy veszteség), viszont sokkal több lóerővel rendelkezik, ez Montrealban nagyon fontos.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: