DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 3. csütörtök
F1

A Mercedes feladta a motorharcot

A 2021-es, tervezett motorszabály-változások egyik sarkalatos pontja, hogy dobják-e a hőenergiavisszanyerő-komponenst. A Mercedes sokáig tiltakozott, de végül beadta a derekát.

A V6-os hibrid-turbómotorok visszatérése, azaz 2014 óta a Mercedes erőforrásai látható előnyben voltak a riválisokkal szemben. Egyedül a Ferrari volt képes a tavalyi évben megközelíteni (egyes szakértők szerint idén már meg is haladni) a német gyártó motorjait.

A bonyolult hibridrendszerre a németek éreztek rá a legjobban már az elejétől, szakértők szerint az MGU-H komponens (azaz a hőenergiavisszanyerő-rendszer) egyértelműen az Ezüst Nyilaknál sikerült a legjobban, ennek eredményeképpen pedig a partnercsapatok is (a Williams és a Force India) évekre egérutat nyertek a középmezőnybeli riválisokkal szemben.

Éppen ezért a címvédő istálló kitartóan tiltakozott és ellenkezett a tervezet ellen, hogy 2021-től az FIA olyan szabályt alkosson, ahol dobják az MGU-H-t és jóval egyszerűbb, olcsóbb erőforrásokat tesznek kötelezővé. Monacóban történt meg az áttörés, Toto Wolffék belementek a változtatásba, így most már szinte biztos, hogy az MGU-H szűk három év múlva eltűnik a Formula-1-ből, engedett a német gyártó.

A Mercedes feladta álláspontját és elfogadta az MGU-H elvesztését


„Feladtuk néhány dologban az álláspontunkat, elfogadtuk, hogy kikerüljön a rendszerből az MGU-H. Bár úgy véljük, hogy ami helyette jön, az technológiai visszalépést jelent majd, de ha a látványosabb versenyekhez ez kell, ám legyen. A fordulatszám emelkedik majd, az üzemanyag-korlátozás is változik, úgyhogy hangosabb motorjaink lesznek, amelyeket nem korlátoznak annyira a kötelezően kevés üzemanyag használatával” – nyilatkozta a Mercedes csapatfőnöke.

„Bár mi nem ezt az üzenetet szeretnénk a rajongók felé közvetíteni, de a nézők érdekeit is szem előtt kell tartanunk, ezért fogadtuk el a változtatást végül. Nehéz ügy lesz viszont az átmeneti jelentős költségemelkedés, ugyanis a következő években duplán kell költenünk az erőforrásfejlesztésre, részben a 2020-ig használatos, részben az utána következő motorformula megfelelő kialakítására és tesztelésére.”

„A stratégiai csoport ülésén voltak érdekes pillanatok, az is felmerült, hogy teljesen töröljék el az üzemanyag-korlátozást és mindenki annyit használjon fel verseny közben, amennyire csak szüksége van” – tette hozzá Toto Wolff.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: