A jelenleg érvényben lévő Concorde Egyezmény 2020 végén lejár, és a Liberty Media szeretné prezentálni a csapatoknak, hogy mik is az elképzelései a Formula-1 következő időszakát illetően. Az már a Bahreini Nagydíj óta köztudott, hogy a Liberty öt pontban jelölte meg fő célkitűzéseit, ám a legtöbb csapat nem volt elragadtatva a tervektől.
Ez az öt pont a következő: egyszerűbb és hangosabb motorok, költségvetési sapka, a jogdíjak arányosabb elosztása, egy, a jelenleginél egyszerűbb irányítói szervezet és új technikai szabályok, melyek az előzéseket és így a versenyek izgalmát segítenék elő.
A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff szeretné, ha minél előbb derülne fény a részletekre: „Ez egy nagyon összetett dolog, egyszerre szól a költségvetésről, a technikai szabályokról, illetve a jogdíjak elosztásáról. Több vasat is tartunk a tűzben, de mindenre megoldást kell találnunk. Remélem, eredményes lesz a megbeszélés, hogy minél több dolgot láthassunk tisztán.”
Természetesen a legvitatottabb pontja az új szabályoknak – amellett, hogy a hőenergia-visszanyerő minden bizonnyal nem kerül bele a 2021-es erőforrásokba – az, hogy a Liberty Media nagyjából 150 millió dollár körüli költségvetési sapkát tervez bevezetni. Ez elsősorban a Ferrari és a Mercedes tetszését nem nyerte el, akik szerint kárt tehetnek a Formula-1 hírnevében az ilyen döntések.
Mindemellett pedig a jogdíjak elosztásának változtatása is valószínűleg problémákba fog ütközni, főleg az olyan csapatok részéről, mint a Ferrari, akik a történelmi teljesítményük miatt jóval többet látnak ebből a pénzből, mint a kisebb csapatok. Persze az amerikaiak nem szeretnék teljesen megvonni ezektől a csapatoktól az eddigi bónuszt, mondván, tisztelik az F1 történelmét és hagyományait, mindössze szeretnék csökkenteni, hogy igazságosabb legyen az elosztás, így hozva valamivel könnyebb helyzetbe a többi istállót.
A meeting elsődleges témáját a hírek szerint az erőforrások szolgáltatják majd, ami azért is lehet fontos, mert a jelenlegi motorbeszállítók közül eddig egyedül a Renault jelezte abbéli szándékát, hogy 2020 után is szeretne az F1 családjához tartozni. A Red Bull a hibrid-éra kezdete óta egyszerűbb motorokat szeretne, most talán sikerül egyezségre jutniuk a többi csapattal.
Zak Brown, a McLaren ügyvezető igazgatója is szeretné, ha meg tudnának egyezni a csapatok a Libertyvel: „A motorszabályok megalkotása nehéz lesz, mert nem vagyok benne biztos, hogy a jelenlegi gyártók közül mindenki elkötelezett a folytatást illetően. Ugyanakkor hiszek benne, hogy minden a megfelelő irányba halad, és a döntéseink a sport javát szolgálják majd.”