Remélhetőleg nem csak ígéretek, de megoldások is születnek az utóbbi napokban felvetett problémákra a Nemzetközi Automobil Szövetség részéről. Jean Todt a napokban mondta el, hogy változtatni kellene az aerodinamikán, akár drasztikusan is, hogy jóval több előzés és izgalom történjen egy F1-es versenyen, nem kell ezzel 2021-ig várni.
Ezzel alighanem minden istálló egyetérthet, bár teljes konszenzust a Formula-1-ben elég ritkán tapasztalhatunk, amint valakinek az érdekeit kismértékben is sérti egy tervezett változtatás. Az FIA elnökének következő ötletét sem valószínű, hogy mindenki kitörő örömmel fogadja, ugyanis az élen álló istállók sosem akarnak igazán változtatni (ezek jelenleg a Ferrari és a Mercedes).
A Ferrari által megszellőztetett, lehetséges távozás (a jövőbeni szabályváltozásokra adott válaszként) során merült fel, hogy miért van az, hogy csak néhány topcsapatnak igazán jövedelmező és élvezetes jelenleg a versenyzés, a többiek pedig azért harcolnak, hogy egyáltalán a víz felszínén maradjanak.
„A Ferrari egy ikonikus márka, de számukra is fontos, hogy a motorsport csúcsán maradjanak. A márka profitál a versenyzésből, a versenyzés pedig profitál belőlük, így meggyőződésem, hogy ha jó Formula-1-gyel jelentkezünk, továbbra is érdekeltek maradnak” – nyilatkozta Jean Todt.
„De minden nem mehet ugyanígy tovább. Valami olyat kell létrehoznunk, ami tíz csapatnak jó, nem csak egy-kettőnek. A csapatok több, mint 50%-ának komoly nehézségei vannak, ez semmiképpen sem jó a motorsport jövőjét tekintve. Pontosan ezért kell mindenképpen kidolgoznunk valamit, ami jelentősen csökkenti a különbséget az istállók között” – mutatott rá az elnök.
„Úgy kell megírnunk a szabályokat, hogy a szórakoztatást növeljük, a költségeket viszont a lehető leginkább minimalizáljuk. Egyszerűsítenünk kell sok mindent, az új motorszabályokkal erre az útra léptünk, ezzel sokkal nagyobb eséllyel vonzhatunk új gyártókat és csapatokat is a Formula-1-be” – zárta gondolatait Todt.