2017-ben jelentős változáson esett át a Formula-1-es autók aerodinamikája. Körönként több másodpercet gyorsultak a gépek, igen látványosak lettek és szépek, valamint fizikálisan is jóval nagyobb kihívást jelent a vezetésük. Sajnos viszont egy komoly negatívummal is járt a változás.
A turbulens levegő miatt korábban sem volt könnyű szorosan egy másik autó mögött autózni, a szabályváltozás miatt pedig ez tovább nehezedett. A tavalyi évben drasztikusan csökkent az előzések száma a száguldó cirkuszban, mivel még a DRS segítségével is nehéz, vagy lehetetlen előzni (pályától függően), mert a hátul haladó képtelen közel maradni a másik mögött.
2021-ben új szabályok érkeznek a Formula-1-be, mindenki attól tart, hogy a helyzet addig változatlan marad, kevés előzés, unalmas, vonatozós futamok. Az FIA elnöke azonban megkérdőjelezi, hogy miért kellene még három teljes szezont várni, amíg az előzési problémára megoldást találnak.
„Állandóan halljuk a pilóták panaszait arról, hogy nem tudják egymást szorosan követni az autók. Hamilton, Vettel, Raikkönen, mind panaszkodnak a sajtótájékoztatókon. Pedig ők élpilóták, el lehet képzelni, mi lehet a mezőny hátsóbb felében” – nyilatkozta Jean Todt.
„Úgy érzem, ha valamiről biztosan tudjuk, hogy rossz, akkor meg kéne találnunk a megoldást rá. Mindig azt mondogatjuk, hogy jobbá akarjuk tenni a sportágat, jobb showt nyújtani a nézőknek. Hát, akkor tegyünk érte valamit! Valaki azt mondja, várjuk 2021-ig. De ha 2018 elején ez már probléma, miért kellene a következő 2,5 évben is tovább rombolnunk a Formula-1-et?”
„Meg kellett kérnünk néhány hozzáértő, független mérnököt, hogy oldja meg a gondot. Ők megállapították, hogy az aerodinamika első része olyan turbulens levegőt hoz létre, ami lehetetlenné teszi az előzést, hacsak valaki nem gyorsabb legalább 1,5 másodperccel az előtte levőnél” – magyarázta az FIA elnöke.
„Megkérdeztük, hogy lehet-e kezdeni ezzel a szituációval valamit? Ők azt mondták, hogy jelentősen lehetne javítani rajta. Mi pedig próbáljuk minél jobbá tenni a sorozatot. Azt akarjuk, hogy a rajongók elégedettebbek legyenek, márpedig ők több előzést szeretnének látni. Remélem, hamarosan megegyezés születik és közös nevezőre jutunk a több résztvevővel is” – tette hozzá Todt.