A Bahreini Nagydíj pénteki napján összeültek a csapatok és a Formula-1 vezetése, hogy a sportág tulajdonosa, a Liberty előterjessze elképzeléseit 2021-ről, amikor is új szabályrendszert léptetnek életbe. A következő szabályváltozások azért különösen fontosak, mert 2020-ban a csapatokat Formula-1-be kötő szerződések is lejárnak, azokat újra kell tárgyalni. A pénteki ülésen nem egyezkedés folyt: a 90 perces, Ross Brawn vezette prezentáción a csapatok elé letettek egy papírköteget, melyen a Liberty tervezete szerepelt.
A csapatok egyelőre időt kaptak, hogy áttanulmányozzák a javaslatokat, és egy későbbi időpontban kezdődik a konstruktív tárgyalás. Az Auto Motor und Sport viszont arról számol be, hogy a ma bemutatott elképzelések, melyeket az FIA is támogat, nem képezik vita tárgyát: a csapatok vagy elfogadják őket, vagy mehetnek a bajnokságból.
A Formula-1 szokatlan módon még egy sajtóanyagot is kiküldött, habár ebből igazi konkrétum nem derül ki: csupán körvonalazza a Liberty által preferált irányvonalat, melyet többé-kevésbé már eddig is ismertünk. A tervezet öt pontot érint: az irányítást, a sportszakmai és technikai szabályokat, az erőforrásokat, a bevételek elosztását és a költségeket.
A technikai szabályokat úgy módosítják, hogy a versenyek eseménydúsabbak legyenek, és több előzés válhasson kivitelezhetővé. Egységesítenek olyan elemeket, területeket, melyek nem relevánsak a rajongók számára. Egy önálló pont a motorokra vonatkozik. A technológia továbbra is releváns marad az utcai autókra nézve, hibrid hajtással, emellett olcsóbb, egyszerűbb, hangosabb és erősebb motor a cél. A vezetés a rajtbüntetéseket is vissza akarja szorítani. Helyszínen levő újságírók szerint a hőenergiát visszaforgató MGU-H megszüntetése továbbra is napirenden van.
Az egyik érdekes téma a költségek kérdése: amellett, hogy egységesített elemekkel akarják visszaszorítani őket, költséglimit bevezetését is kitűzték. A sajtóközleményben nem szerepel az összeg, de az F1-es média arról számol be, hogy a határt 150 millió dollárnál húzzák.
A bevételek újraelosztása értelmében csökkentik a történelmi csapatoknak járó bónuszt, és teljesítményelvű rendszert dolgoznak ki. Ismét egy részlet, amely nem szerepelt a sajtóanyagban, hanem a helyszínen dolgozó újságírók tudomására jutott: a racefans.net 50 milliós nagyságrendű bónuszról beszél, mely a négy motorgyártónak jut, a maradék 800 millió dollárt osztják szét a tíz csapat között az eddiginél egyenlőbb arányban.