A héten már hírt adtunk arról, hogy a 2019-es, a verseny közbeni előzések elősegítéséért kitalált aerodinamikai változások mikéntjében egyáltalán nincs egység az istállók között. A topcsapatok közül a Mercedes és a Ferrari igennel, a Red Bull pedig határozott nemmel szavazott, megy is a perpatvar.
Azt pedig hónapok óta tudjuk, hogy a 2021-es, tervezett motorszabály-változások végképp megosztják a közvéleményt, mind a csapatok és a gyártók, mind az izgalmasabb showra vágyó rajongók körében. A Mercedes és a Ferrari nem szeretné a komponensek egységesítését, az erőforrások egyszerűbbé tételét, de a Red Bull például nem bánná. A rajongók jobb versenyt és sokkal jobb hanghatásokat szeretnének az F1-ben, itt található az egyik nagy ellentmondás.
Némi meglepetésre a Honda, amely az előző években folyamatosan szenvedett, éppen az energiavisszanyerő-rendszer megbízhatóvá tételével, most mégis arra az álláspontra helyezkedik, hogy hiba az MGU-H megszüntetése a hibrid-rendszerből. Az FIA célja ezzel az, hogy a V6-osok egyszerűbbek és főleg olcsóbbak legyenek.
„Osztom a Honda véleményét, szerintem sokan az MGU-H-t hibáztatják a halk motorhang és a túlzottan komplex egységek miatt. Pedig csodás dolog. A jelen levő négy gyártó óriási hatékonyságot ért el, az elektromos energiát 60%-ban a kinetikus rendszerbe táplálhatjuk” – nyilatkozta Andy Cowell, a Mercedes motorfejlesztésért felelős főnöke, aki korábban éppen arról beszélt, hogy a hibridek hatékonysága szinte a végtelenségig javítható.
„A teljes motorteljesítményt nézve nagyjából 5%-ról beszélhetünk, így ennyivel több üzemanyagot kell majd elhasználnunk, ami szerintem mindenképpen visszalépés. Ez nem fejlődés, nézeteim szerint a hőenergia-visszanyerőnek maradnia kell, főleg most, hogy ilyen jók a fejlesztések. Ha betiltjuk, rengeteg tiszta energiát veszítünk.”
„Most mindenki kénytelen lesz kidolgozni egy új szisztémát a turbólyuk kiküszöbölésére, ezt az MGU-H kitűnően megoldotta. Három év múlva viszont már nem lesz, ki kell találni valami új eszközt. Valószínűleg némi üzemanyag a kipufogóban ég majd el, amit mérnökként nem igazán támogatok. De tény, hogy az F1-nek meg kell találnia az egyensúlyt a technológia és a szórakoztatás között” – tette hozzá Cowell.