DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 24. szerda
F1

Semmiben nem egységesek a csapatok

A 2021-es tervezett motorszabályok miatt is ellentét van az F1-es istállók között, nincs ez másképp a jövő évi, várható új aerodinamikai regulák ügyében sem. Lassan követhetetlen a dolog.

Állandó téma a Formula-1-ben a versenyzők és a szakértők körében, hogy a pályák zömén rettentő nehéz előzni (különösen a tavaly bevezetett, új aerodinamikai szabályok használata óta), de igazi lépéseket a megoldás irányába csak nagyon ritkán tettek.

Az FIA most lépett az ügyben, a tervezet szerint úgy alakítják át (részben pedig egyszerűsítik) a versenyautók vezetőszárnyait, hogy egyrészt elöl ne generáljon akkora turbulenciát, másrészt hátul a DRS hatékonyabb segítséget nyújthasson.

Nem meglepő módon, nem egységes a csapatok álláspontja a változtatást illetően, a Red Bull határozottan ellenzi, miközben a Ferrari és a Mercedes támogatja (bár a hírek szerint eleinte még ellenezte). „Néha ez a sportág képes lábon lőni saját magát” – nyilatkozta első mérgében Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke.

Jövőre több pályán lesz könnyebb az előzés?


Az előzési nehézségek ellenére Horner szerint jó lett volna 2021-ig a jelenlegi formula, szerinte kapkodva hoznak döntéseket az illetékesek, ráadásul, ha megváltoztatják az első vezetőszárnyat, a különböző légáramlás miatt ez durván kihat a karosszériára, a borítóelemekre és a felfüggesztésre is, gyakorlatilag mindenre.

A Red Bull jó eséllyel a legjobb aerodinamikával rendelkező istálló, így érthető, hogy nem szeretnének gyökeres változást jövőre. A Ferrari azonban úgy érzi, hogy az előzések tekintetében döntő fontosságú lehet ez a lépés.

„Hatalmas, drasztikus változás az aero-szabályokat nézve. Rengeteg mindenben döntő lehet, a csapatoknak most már az új regulák szerint kell fejleszteniük. Nekünk kötelességünk elérni, hogy minél jobb legyen a show és közben fejlődjön a Formula-1 is, így a megváltozó szabályzat egy kiváló lépés ebben az irányban” – reagált Mattia Binotto, a Scuderia technikai igazgatója.

A szintén igennel szavazó Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egészen meglepődött a bikák első emberének reakcióján. „Még sosem láttam Hornert ennyire vibrálni. Rettentően felmérgesítette, bár nem értem az okát, számunkra majdnem mindegy volt, de szerintem a döntésünk a jó irányt szolgálja” – így Wolff. A csapatfőnök azért hozzátette azt is, hogy Melbourne után mindenki kétségbeesett az előzés hiánya miatt, de valójában azóta már volt három remek versenyünk, ahol bőven lehetett az ellenfelekkel csatázni.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: