Állandó téma a Formula-1-ben a versenyzők és a szakértők körében, hogy a pályák zömén rettentő nehéz előzni (különösen a tavaly bevezetett, új aerodinamikai szabályok használata óta), de igazi lépéseket a megoldás irányába csak nagyon ritkán tettek.
Az FIA most lépett az ügyben, a tervezet szerint úgy alakítják át (részben pedig egyszerűsítik) a versenyautók vezetőszárnyait, hogy egyrészt elöl ne generáljon akkora turbulenciát, másrészt hátul a DRS hatékonyabb segítséget nyújthasson.
Nem meglepő módon, nem egységes a csapatok álláspontja a változtatást illetően, a Red Bull határozottan ellenzi, miközben a Ferrari és a Mercedes támogatja (bár a hírek szerint eleinte még ellenezte). „Néha ez a sportág képes lábon lőni saját magát” – nyilatkozta első mérgében Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke.
Az előzési nehézségek ellenére Horner szerint jó lett volna 2021-ig a jelenlegi formula, szerinte kapkodva hoznak döntéseket az illetékesek, ráadásul, ha megváltoztatják az első vezetőszárnyat, a különböző légáramlás miatt ez durván kihat a karosszériára, a borítóelemekre és a felfüggesztésre is, gyakorlatilag mindenre.
A Red Bull jó eséllyel a legjobb aerodinamikával rendelkező istálló, így érthető, hogy nem szeretnének gyökeres változást jövőre. A Ferrari azonban úgy érzi, hogy az előzések tekintetében döntő fontosságú lehet ez a lépés.
„Hatalmas, drasztikus változás az aero-szabályokat nézve. Rengeteg mindenben döntő lehet, a csapatoknak most már az új regulák szerint kell fejleszteniük. Nekünk kötelességünk elérni, hogy minél jobb legyen a show és közben fejlődjön a Formula-1 is, így a megváltozó szabályzat egy kiváló lépés ebben az irányban” – reagált Mattia Binotto, a Scuderia technikai igazgatója.
A szintén igennel szavazó Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egészen meglepődött a bikák első emberének reakcióján. „Még sosem láttam Hornert ennyire vibrálni. Rettentően felmérgesítette, bár nem értem az okát, számunkra majdnem mindegy volt, de szerintem a döntésünk a jó irányt szolgálja” – így Wolff. A csapatfőnök azért hozzátette azt is, hogy Melbourne után mindenki kétségbeesett az előzés hiánya miatt, de valójában azóta már volt három remek versenyünk, ahol bőven lehetett az ellenfelekkel csatázni.