DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
F1

A csapatok ellenzik, de jönnek az előzéseket segítő változtatások

Szinte az utolsó utáni pillanatban, április 30-án fogadta el az F1-es Bizottság a jövő évi aerodinamikai csomagot érintő módosításokat, noha a hírek szerint több istálló is ellene szavazott.

Az idénynyitó Ausztrál Nagydíj után felerősödtek azok a hangok, miszerint sürgősen változtatni kell a Formula-1 aerodinamikai szabályain, mert a jelenlegi autókkal képtelenség közel maradni az elöl haladóhoz, így értelemszerűen előzni is jóval körülményesebb. Bár az azóta megrendezett három futam jóval több akciót hozott, a téma azóta is terítéken volt, és a Motorsport.com szakoldal úgy tudja, a bakui versenyt követő napon, április 30-án – ami az utolsó alkalom volt arra, hogy úgy módosítsanak a 2019-es szabályokon, hogy ahhoz az összes csapat egyhangú beleegyezése kelljen – az F1 Bizottság átnyomta a tervezett változtatásokat.

f1-elozesek-baku-2018-dppi-1



A hírek szerint előterjesztett javaslat alapján módosítanak az első szárnyak véglapjain, hogy az autók könnyebben követni tudják egymást, valamint a hátsó szárnyak szélesebbek és mélyebbek lesznek, hogy ezzel a DRS hatékonyságát növeljék. Az úgynevezett bargeboardot érintő extra változtatásokról azonban állítólag nem egyeztek meg.

Az F1 Bizottság szabályai alapján – értelemszerűen csak a tegnapi napig – elég volt akár négy csapat beleegyezése az új előírásokba, amennyiben mindenki más, azaz az FIA, az F1 vezetői, a szponzorok és a promóterek egyaránt támogatják azt. Sokak szerint még így is kérdéses volt, hogy sikeres lesz-e az ülés, ugyanis korábban csak a Williams állt ki nyíltan a változtatások mellett, a mostani szavazáson pedig a források szerint a Mercedes, a Force India és a Sauber csatlakozott még hozzájuk, a Ferrari, a Red Bull, a Renault, a McLaren, a Toro Rosso és a Haas viszont nemmel voksolt.

Persze hivatalosan még a Motorsport Világtanácsnak is áldását kell adnia a változtatásokra, de ez általában csak formalitás – az viszont kérdés, hogy a Ferrari élni fog-e a vétójogával, amihez azt kell bizonyítaniuk, hogy a módosítások sértik az érdekeiket. Mindenesetre a Motorsport.com szerint elsősorban abban nem volt egyetértés az istállók között, hogy szükségesek-e ezek a változtatások a nagy 2021-es szabálymódosítások előtt: Paddy Lowe, a Williams technikai igazgatója szerint minél hamarabb lépni kellett, míg Christian Horner, a Red Bull főnöke szerint például a következő két évre „elég jó” lett volna így is a Formula-1.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: