2014-es debütálásuk óta megállás nélkül fejlesztik a Formula-1 hibrid erőforrásait, így felmerülhet a kérdés, vajon mikor jön el az a pont, amikor már a legbrilliánsabb elmék sem képesek kihozni több teljesítményt vagy jobb hatékonyságot ezekből az 1,6 literes mesterművekből. A négy éve konstruktőri és egyéni bajnokságban is veretlen Mercedes hajtásláncért felelős mérnöke elárulta, a száguldó cirkuszt ismerve ez az alkalom el sem fog jönni.
„Szerintem ez attól függ, a saját értelmezésünk szerint létezik-e egyáltalán határ. Én úgy gondolom, hogy nem, hiszen mindig lehet találni valamilyen előnyt. A fejlesztéseket célzó megbeszéléseinken minden héten alkalmam van meghallgatni a legjobb mérnökeinket, ahogy folyton újabb és újabb hatékonyságot növelő elképzeléssel állnak elő, miközben élvezik a kísérletezgetést és az egymás közötti versengést. A jelenlévő négy gyártó számára nem léteznek korlátok, mi megállás nélkül fejlesztünk” – nyilatkozta Andy Cowell.
A Ferrari technikai igazgatója határozottan egyetért a mercedeses állításával. „Kétségkívül igaza van Andynek. Mindig innovációval és kreativitással jár, ha egy közös célért dolgoznak a mérnökök. Számukra nincsenek határok. Az utóbbi években, főleg az előző szezonban mi is megmutattuk, hogy mennyit vagyunk képesek fejlődni – ezek alapján szerintem még nem tartunk az egység határainál” – tette hozzá Mattia Binoto.