Sokszor volt már szó róla, hogy a Mercedes egy „dívát” vonultatott fel a tavalyi szezonban. A nehezen kezelhető autót az év második felében kezdték kiismerni, aminek Lewis Hamilton le is aratta a gyümölcsét, és sorra aratta a győzelmeket egészen a világbajnoki címig menetelve.
James Allison, a Mercedes technikai igazgatója egy kulcsmomentumot árult el a W09 tervezéséről: „A hosszú tengelytáv olyasvalami, amit már az autó fejlesztésének nagyon korai szakaszában elhatároztunk, és ebből előnyünk is származott. Sokkal könnyebb egy ilyen döntéssel a tarsolyunkban, mert az ember tudatosan nem két szélcsatornás programot futtat, nem két tengelytávval dolgozik, és nem két különböző dolgot próbál.”
„Szerencsére abban is biztosak lehetünk, hogy a tavalyi autóból származó előnyöket az idei modell is megörökölte. Biztosak voltunk benne, hogy a tengelytávból 2017-ben is profitáltunk, így nem volt kérdés, hogy ezen a W09-nél sem változtatunk. Az autó hasmagasságán pedig mindig lehet módosítani” - magyarázta a brit szakember, hogyan fogtak hozzá az új modell kialakításához.
A W08 rossz egyensúlyának köszönhetően a gumikezeléssel is adódtak gondok, amit a következő módon oldott meg a csapat: „Megpróbálunk mechanikus tapadást nyerni azzal, hogy a felfüggesztést az aerodinamikai csomaggal hangoljuk össze, amin folyamatosan dolgoznak a srácok, és egy picivel alacsonyabb hasmagassággal szeretnénk elérni a legjobb hátsó tapadást, mint az általában az autóknál megszokott.”
„A hátsó leszorítóerő egy kicsit feljebb került az idei autónál, de biztosan nem fogunk olyan hasmagasságot alkalmazni, mint amit a Red Bullnál láttunk tavaly” - zárta nyilatkozatát Allison.