Monzáig még Vettelnek állt a zászló a tavalyi évben, de onnantól valami történt. És nem a Ferrari és a német pilóta bakijairól beszélünk. A Mercedes kezdte megérteni, mi a gond az autójukkal, és fokozatosan el is tüntették azt, amit Hamilton parádés szereplése is alátámaszt.
John Owen elárulta, sokáig bajban volt a csapat, mivel nem találták a probléma gyökerét: „Nem értettük meg az autót, és a 'díva' rossz tulajdonságai továbbra is fenn maradtak, mivel úgy tűnik, hogy nem ott kerestük a problémát, ahol kellett volna, és ezért nem úgy reagált, ahogy elképzeltük. Az év első felében tehát eléggé zavartak voltunk, és őszintén szólva, nem tudtuk, mit kellene tennünk. ”
„Egész szezon alatt az autó egy kicsivel súlyosabb volt egyszer a hátsó gumiknál, egyszer pedig az elsőknél. Megpróbáltuk megtalálni a legmegfelelőbb módját annak, hogy az autó egyensúlya mindkét végén jó legyen” - magyarázta a brit mérnök a Mercedes rossz gumikezelésének okát.
„Van néhány pálya, mint például Silverstone, Montreal, Monza, Austin vagy Suzuka, ami nagyon feküdt nekünk. Ezzel szemben a lassabb és melegebb pályákon többet szenvedtünk” - folytatta a brit szakember azokkal a helyszínekkel, ahol nem találkoztak a problémával.
A Mercedes főtervezője rendkívül büszke lehet az év közben végzett munkára: „Nagyon sok mindent kipróbáltunk: fokozatosan, ahogy teltek a versenyek, minél többet gondolkoztunk rajta, egyre jobban kielemeztük a helyzetet és elkezdtük megoldani a problémát. Remek munka volt, és az év vége felé már nem is nevezném 'dívának' az autónkat.”
„Most megpróbálunk az új autóból annyi rossz tulajdonságot eltüntetni, amennyit csak tudunk, és remélhetőleg nem fogunk szembenézni újabb gondokkal” - zárta gondolatait Owen.