1991 és 2002 között tizenkét szezonon át nem változott a pontozási rendszer a Formula-1-ben. Először 2003-ban, majd 2010-ben még gyökeresebb változáson ment át a pontozás, előbb az első nyolc, most már az első tíz helyezett pilóta kap világbajnoki egységeket. 1991-től bő tíz éven át az első helyezett 10 pontot kapott, majd 6, 4, 3, 2, 1-et szereztek a további helyezettek, mindössze az első hat volt erre jogosult.
Ha a játék kedvéért ezt a rendszert húzzuk rá az idei szezonra, nagyon érdekes tabellát kapunk, különösen a mezőny második felében. Carlos Sainznak például mindössze a második pontszerző helye lett volna a szingapúri bravúros negyedik hely, így állna 48 helyett négy egységgel. Nico Hülkenbergnek 34 helyett három lenne, Felipe Massának 31 helyett kettő, Romain Grosjeannak és Jolyon Palmernek egy.
A kétszeres világbajnok Fernando Alonso is egyetlen árva ponttal szerénykedne, bár a jelenlegi tízre sem lehet túlzottan büszke. Kevin Magnussennek és Stoffel Vandoorne-nak ugyanúgy nem lenne világbajnoki pontja, mint Pascal Wehrleinnak és Danyiil Kvjatnak. Az élen nem lenne változás, Lewis Hamilton vezetne Sebastian Vettel és Valtteri Bottas előtt.
1. Hamilton 93 pont
2. Vettel 80 pont
3. Bottas 66 pont
4. Ricciardo 46 pont
5. Raikkönen 35 pont
6. Verstappen 15 pont
A további mezőny a jelenlegi sorrendben: Perez (8 pont), Ocon (5), Sainz (4), Hülkenberg (3), Massa (2), Stroll (4), Grosjean (1), Magnussen (0), Alonso (1), Palmer (1), Vandoorne (0), Wehrlein, (0), Kvjat (0).
Alighanem a leghihetetlenebb még mindig az, hogy az elmúlt bő három évtized egyik legmeghatározóbb istállója, a McLaren egyetlen ponttal állna, csak a nulla pontos Saubert előzné meg. Az élmezőny azonban szinte teljesen megőrizné arányaiban a különbséget.