DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 5. kedd
F1

Egységesített elemek jöhetnek az F1-ben

Mivel hatalmas az eltérés a legtöbbet és legkevesebbet költő csapatok között, a sportág vezetése azt tervezi, hogy egységesít néhány elemet az anyagiak lefaragása érdekében.

Az Autosport információ szerint a Liberty Media hamarosan megteszi a költséghatékonyabb Forma-1 irányába történő első lépését: Chase Carey, a sportág vezérigazgatója szerint egységesíteni kell különböző elemeket annak érdekében, hogy a csapatok számára olcsóbb legyen a Forma-1. Bár a mezőny titkolja, hogy mennyit pénzt költ el a szezonban, de jól értesült újságírók 330 millió fontra taksálják a Ferrari, és 90 millióra a Force India büdzséjét.

Az elemek egységesítését már a McLaren első embere, Zak Brown is támogatta, és úgy tűnik, ez lehetséges opció lehet a jövőben. „Nagyon sokféle út van, melyek által eljuthatunk a kiadások csökkentéséig, például egy költségsapka bevezetésével, vagy hogy az autókkal csinálunk valamit.”



„Nem tervezzük, hogy az egészet egységesítjük, hiszen szerintünk nagyon fontos folytatni, hogy a versengés továbbra is a legkorszerűbb technológiák mellet történjen. Nem akarjuk lebutítani az autókat, de szerintem egyes elemeit egységesíthetjük. Ez javítania az általános gazdasági helyzeten, mindenki hasznot húzna belőle, és versenyképesebb környezetet teremtene.”

Egyelőre nem tudni, hogy az F1 mely elemeket tenne azonossá az autókban, de Ross Brawn szerint azokat, melyek nincsenek hatással a show-ra, a nézők észre sem veszik őket, mint például a felfüggesztés részeit. Carey hozzátette, már folytattak megbeszéléseket a csapatokkal a költségek csökkentéséről, noha az nem volt opció, hogy minden csapat büdzséjét egységesítik. „Az a legnagyobb problémánk, hogy több csapat is annyi pénzt költ a versenyzésre, mely komolyan eltér a többi csapat ráfordításától, ennek pedig látható az eredménye a pályán” - mondta az amerikai.

„Ha ezt olyan szintre tudnánk hozni, ahol összehasonlíthatóbbak - nem pedig egyformák - lesznek egymáshoz képest, erősítheti a versenyzést, és sokkal jobbá tenné a gazdasági és üzleti helyzetet. Már elkezdtük ezt a folyamatot a csapatokkal, voltak előzetes megbeszéléseink. A témának vannak komoly összetevői is, mint például a motorok helyzete, amely az autók talán legnagyobb legösszetettebb része. Egyértelmű célunk, hogy faragjunk a költségeken, szerintünk a sport több szegmensben is profitálhat belőle” - tette hozzá Carey, akit nem érdekel, ki nyeri a világbajnokságot, csak remek versenyeket és izgalmas finálét vár a résztvevők között.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: