Az elmúlt években az F1-ben és más szériákban is súlyos, időnként halálos balesethez vezetett egy, a pilóta fejét eltaláló tárgy. Massa esetében a halo is kevés lett volna, de Surtees, Bianchi, sőt Justin Wilson életét is megmentette volna a jövőre kötelezően bevezetendő fejvédelem. Az elmúlt 1-1,5 évben már próbálgatták a csapatok a különböző fejlesztéseket (a pajzsot is, de az egyelőre nagyon nem vált be), vegyes fogadtatással. Lewis Hamilton például kifejezetten ellenezte eleinte, de mostanra már a brit is elfogadta az eszközt.
Így vélekedett Hamilton tavaly márciusban: „Ez a Formula-1 történetének legrosszabb változtatása. Ha ez bevezetésre kerül, nagyon remélem, hogy választható lesz, hogy használjuk-e, vagy sem, mert én ezt biztosan nem teszem fel az autómra”. Aztán hat hónappal később Hamilton is másképp gondolta már. „Az FIA fantasztikus munkát végzett az elmúlt 20 évben, többször is bevezetett olyanokat, amik ugyan nem néznek ki túl szépen, de a mi biztonságunkat szolgálja. Ez sem néz ki jól, de nem lehet figyelmen kívül hagyni azt a 17%-ot” – utalt Hamilton arra, hogy a számítások alapján a nagyméretű tárgyak (pl autók kerekei) ellen teljes, a kisebb, repülő alkatrészek és törmelékek ellen 17%-os védelmet nyújt a halo.
A háromszoros világbajnok csak annyi negatívumot emelt ki, hogy nem látta a hátsó szárnyat a tükörben, egyébként nem zavarta. Fernando Alonso, amikor Szingapúrban kipróbálta a fejvédelmet, megjegyezte, hogy az autóból való kiszállást azért némileg akadályozta a halo. Nico Rosberget nem zavarta, sőt, azon az edzésen, amelyen használta, a leggyorsabb időt autózta. Az elmúlt évek halálesetei miatt mindenképpen szorgalmazta ennek éles bevetését is.
„A kilátással kapcsolatban jó az első benyomásom, a szerkezet nem zavart abban, hogy mindent lássak” – Kimi Raikkönen.
„Pilótaként nyilván nem akarunk gátja lenni a biztonsági fejlődésnek, de azért a Formula-1 alapvető kinézetét jó lenne teljesen nem eltörölni” – Romain Grosjean.
„Nem volt túl jó, eléggé rossz hatással volt az autóból való kilátásra” – Sebastian Vettel.
Ezek tehát még a 2016-os vélemények voltak, most már azonban egyértelmű, hogy a halón lehet finomítani még, de biztosan bevezetésre kerül 2018-tól. Egészen biztosan véget vet egy érának, ami a Formula-1 alapvető kinézetét és autóstruktúráját illeti, de Paul Velasco szakértő még egy fontos dologra felhívta a figyelmet.
Szerinte a legveszélyesebb plusz kockázat egy tűzesetnél következhet be. Szerencsére az utóbbi évtizedekben rendkívül ritka, hogy egy autó lángtengerré változik. Ilyen esetben minden tizedmásodperc fontos a kiszálláskor. Normál esetben is némi zavarást jelent az autóból való kiszálláskor a halo, de mi történik akkor, ha egy komoly balesetnél az eszköz jelentősen deformálódik és így okoz plusz gondot a versenyzőnek a kiszállásnál. Velasco szerint sok a kérdőjel még, de remélhetőleg a következő 8 hónapban erre megtalálják a megfelelő megoldást az arra illetékesek.