A Mercedes két kategóriában már megnyerte szezonértékelő szavazásunkat, hiszen Lewis Hamilton fölényesen lett az év legjobb versenyzője, magát az istállót pedig maximális pontszámmal választottuk meg 2014 legjobb csapatának. Most ismét következett egy olyan voksolás, melyen esélyesként indulhatott a világbajnok istálló, hiszen az év legjobb csapatvezetőjét kerestük.
Bognár Viktor: Bajnokaspiráns csapattársakat sohasem egyszerű kezelni, és bár bizonyos helyzetekben látszólag nem is létezett jó döntés, Toto Wolffnak azért a Mercedes gárdája mellett a két pilóta közötti viszony alakulását is sikerült levezényelnie, pedig a Hungaroring és Spa után aligha hittük volna, hogy az év végére minden a megszokott mederben zajlik majd Hamilton és Rosberg között. A Red Bull élén Christian Horner a nehezebb időszakban is megőrizte keménykezű, de szerethető énjét, egyszerre egyensúlyozva a csapat irányítása és a politikai viták között. Marco Mattiacci ugyan ismeretlenül érkezett és rövid időt kapott a bizonyításra, de hamar felvette a paddock ritmusát. Sebastian Vettel leigazolását mindenképp neki köszönheti a csapat, ami talán a teljes átalakulást is elindította.
1. Toto Wolff
2. Christian Horner
3. Marco Mattiacci
Borbás Bálint: Ez a top3 nálam teljes korrelációt mutat „Az év csapata” kategória top3-jával. Toto Wolff zseniálisan tartotta kordában az indulatokat a Mercedesnél, és pont jókor csapott az asztalra (Spa). Nem hinném, hogy sokkal könnyebb lett volna kezelni idén Hamilton és Rosberg házon belüli csetepatéját, mint 2007-ben Hamiltonét és Alonsóét, de jobb volt a csapatfőnök, így nem bukták el azt, ami erejüknél fogva a kezükben volt: megnyerték a vb-t. Sir Frank Williams lenyűgöző közeget teremtett csapatánál, szinte családként működnek együtt, és a tavalyi év konstruktőri 9. helye után az idei 3. pozíció magáért beszél. Christian Horner helyét a top3-ban véleményem szerint Daniel Ricciardo három győzelme indokolja. Hornernek köztudottan nagy kedvence (volt) Vettel, így könnyen elkövethette volna azt a hibát, hogy görcsösen elkezdi védeni és támogatni négyszeres világbajnokát egy olyan évben, amikor az csak szenvedett. Ő azonban időben felismerte a helyzetet, és hagyta Ricciardónak, hogy átvegye a stafétát. Az intelligenciáját dicséri.
1. Toto Wolff
2. Sir Frank Williams
3. Christian Horner
Dezső Attila: Noha a Mercedes klasszisokkal jobbnak bizonyult, Sir Frank lánya nagyszerűen fogta össze a dolgokat a Williamsnél, nagy érdemei vannak abban, hogy a gárda ott állt év végén, ahol. Csakúgy, mint a csapatoknál a Force Indiát, a csapatvezetők közt Vijay Mallyát tettem a harmadik helyre, aki amellett, hogy egyre jobban gatyába rázta a csapatot, elszántan harcolt egy pénzügyileg igazságosabb Forma-1-ért.
1. Claire Williams
2. Toto Wolff
3. Vijay Mallya
Fűzi András: A Mercedesnek nem volt egyszerű kezelni a két vb-aspiráns csatározását, de szerintem teljesen korrektül megoldották, ezért szavazok Wolffra, a Williams felvirágoztatásáért pedig Symonds a második. A többi csapatvezető számomra tulajdonképpen semleges volt, ezért nem került senki a harmadik helyre.
1. Toto Wolff
2. Pat Symonds
3. -
Gellérfi Gergő: Az első helyre nálam nem is kerülhet más, csak Toto Wolff, aki kezelni tudta Hamilton és Rosberg egyre feszültebb viszonyát, s bár Spában úgy tűnt, hogy nem ura a helyzetnek, a Mercedes végül jól jött ki ebből a helyzetből is, és nem is veszítettek el több futamot ezt követően. A dobogó második foka Claire Williamsé, aki egyre nagyobb szerepet vállal az élcsapatok közé visszatérő grove-i istállónál, s egyre felkészültebbnek tűnik arra, hogy átvegye édesapjától a Williams vezetését, amikor eljön az ideje. A harmadik helyre Marco Mattiacci került, aki egy teljesen idegen világból érkezve igen gyorsan beletanult a dolgokba, s véleményem szerint igen méltatlan elküldése előtt még megszerezte Sebastian Vettelt a Ferrarinak – ahogy ő mondta, búcsúajándékként.
1. Toto Wolff
2. Claire Williams
3. Marco Mattiacci
Strommer Benjamin: A Mercedes vezetői triumvirátusából leginkább a csapat szócsöveként működő Toto Wolffot és az odamondogató Niki Laudát ismerhetjük, pedig a legfontosabb szereppel talán Paddy Lowe bír. Az ő feladatköre egyezik meg leginkább a hagyományos csapatfőnökével, az ő felelőssége a műszaki oldalról gondoskodni, mérnököket toborozni, taktikai döntéseket hozni. Az említett hármasból minden bizonnyal az ő munkája kellett leginkább ahhoz, hogy a Mercedes versenyzői olyan autót kapjanak a teljes szezon folyamán, amivel senki sem tudta felvenni a lépést. Előkelő helyet érdemel Marco Mattiacci, aki teljesen kívülállóként érkezett, néhány hónap alatt mégis sikerült beilleszkednie F1-es szerepkörébe, és nevéhez köthető az idei év talán legnagyobb átigazolása, Sebastian Vettel is. A Ferrari döntését menesztéséről nem érzem igazságosnak. Eric Boullier helyes választás volt a McLaren részéről, jót tett egy friss arc a csapatvezetésnek.
1. Paddy Lowe
2. Marco Mattiacci
3. Eric Boullier
Végeredmény: A Formula.hu nagy évértékelőjének eddigi legszínesebb szavazásán kilenc csapatvezető is kapott legalább egy szavazatot, egyvalaki viszont kimagaslott a mezőnyből: Toto Wolff a hatból négy első és egy második helyet szerezve fölényesen lett az év legjobb csapatvezetője. A Williams három vezető személyiségét egyaránt jelölték a lap szerzői, közülük Claire Williams kapta a legtöbb szavazatot, így ő lett a második helyezett, míg a harmadik pozíció a Ferraritól csak bő fél évet kapó Marco Mattiaccié lett.
1. Toto Wolff 14 pont
2. Claire Williams 5 pont
3. Marco Mattiacci 4 pont
4. Christian Horner 3 pont
4. Paddy Lowe 3 pont
6. Sir Frank Williams 2 pont
6. Pat Symonds 2 pont
8. Vijay Mallya 1 pont
8. Eric Boullier 1 pont
Az év pilótája: 1. Lewis Hamilton, 2. Daniel Ricciardo, 3. Valtteri Bottas
Az év csapata: 1. Mercedes, 2. Williams, 3. Red Bull
Az év meglepetése: 1. Daniel Ricciardo, 2. Williams, 3. Valtteri Bottas
Az év csalódása: 1. Lotus, 2. Kimi Raikkönen, 3. Ferrari
Az év újonca: 1. Danyiil Kvjat és Kevin Magnussen, 3. Marcus Ericsson
Az év csapatvezetője: 1. Toto Wolff, 2. Claire Williams, 3. Marco Mattiacci