V6
Verstappen: V6-os motorok nélkül a Red Bull dominált volna
A fiatal holland szerint a 2014-es szabályváltozások nélkül az energiaitalosok uralma folytatódott volna az F1-ben – igaz, azt is elismeri, hogy a Mercedes a karosszéria terén is kiváló munkát végez.
részletekEcclestone: Ássuk elő a régi V8-asokat!
Az F1 egykori ura szerint a száguldó cirkusznak nem kell relevánsnak lennie az autóipar szempontjából, éppen ezért elő kellene venni a régi szívómotorokat, amíg a jövő koncepcióját kitalálják.
részletekHorner: Az F1 egy rockkoncert hang nélkül
A Red Bull csapatfőnöke bízik benne, hogy 2026-ot illetően már inkább a fenntarthatóság mellett döntenek a döntéshozók. Szerinte az F1 most olyan, mint egy rock koncert, letekert hangerővel.
részletekBMW: Az F1-es technológia teljesen irreleváns
A BMW egyértelműen kizárta, hogy 2009 után visszatérne a Formula-1-be, ugyanis szerintük teljesen összeférhetetlen a száguldó cirkuszban uralkodó és az utakon lévő technológia.
részletekA régi motoroktól sokan halláskárosodást szenvedtek
Mikor a V6-os turbók megérkeztek a Formula-1-be, sokan nem voltak elragadtatva a motor hangjától, azonban Andy Cowell, a Mercedes erőforrás részlegének vezetője elmondta, miért jobb a jelenlegi motor.
részletekRaikkönen: A V6-os motorok már olyanok, mint a V8-asok
Hangban ugyan meg sem közelítik a korábbi V8-as szívómotorokat, de Kimi Raikkönen szerint a hibrid V6-osok hatalmasat fejlődtek sebességben és vezethetőségben az elmúlt években.
részletekMassa: A mostani F1-es motorok jobbak
Amellett, hogy a hangot nyilván ő maga is hiányolja, Felipe Massa szerint a régi V8-as motorokból, a mostaniakkal ellentétben hiányzott az erő és az agresszivitás. A régi időkből viszont a könnyebb autókat hiányolja.
részletekIlyen hangokra kell készülnünk a jövőben
A francia gárda ügyvezető igazgatója beszélt az F1-es erőforrások mostani jellemzőiről. Cyril Abiteboul elárulta az okot, miért egyre halkabbak az új generációs motorok a régebbieknél.
részletekWolff: A V10-eseknek esélyük sem lenne
A Mercedes csapatfőnöke is azok táborát erősíti, akik nincsenek megelégedve a motorhanggal. Ugyanakkor úgy véli, a korábbi tízhengeresek nem vennék fel a versenyt a mai modern erőforrásokkal.
részletekTesztelték a motorzajnövelő mikrofont
Korábban még csak tervek voltak róla, most viszont már élesben is kipróbálták a Formula-1-ben az új mikrofont, amivel a szurkolói élményt igyekeznek növelni erősebb motorhanggal.
részletek„A V6-os hibridek semmi jót nem hoztak”
Többen felemelték már szavukat a V6-os hibridmotorok és a jelenlegi motorszabályok ellen, a regulák adta motorkomponensek száma pedig nagyon kevés. Ennyire rossz lenne a jelenlegi megkötés?
részletekRossz hír az üvöltő F1-es motorokat akaróknak
A sportág rajongói negyedik éve sírják vissza a fülsiketítő hanggal rendelkező erőforrásokat, a Renault tanácsadójaként dolgozó Alain Prost vélemények azonban nem fognak örülni.
részletek