DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 17. vasárnap
F1

„A V6-os hibridek semmi jót nem hoztak”

Többen felemelték már szavukat a V6-os hibridmotorok és a jelenlegi motorszabályok ellen, a regulák adta motorkomponensek száma pedig nagyon kevés. Ennyire rossz lenne a jelenlegi megkötés?

Egyik legkitartóbb ellenzője a jelenlegi motorszabályoknak a Red Bull már a kezdetektől fogva, igaz, ennek egyik oka az is lehet, hogy 2014 óta a Mercedes dominálja a sportágat, egyedül a Ferrari tudott a negyedik évre valamelyest felzárkózni, a Red Bull Renault-erőforrása azonban látható hátrányban továbbra is.

Christian Horner szerint a V6 hibrid-turbók semmilyen pozitívumot nem hoztak a Formula-1 számára, amióta bevezették. A jövőbeni megkötésekkel pedig végképp nem ért egyet, főleg az indokolatlannak nevezett rajtbüntetések miatt, ami kissé komolytalanná teszi helyenként az időmérő edzéseket. Ilyesmit láthattunk Monzában is legutóbb.

A Red Bull csapatfőnöke szerint az Olasz Nagydíjon látható káosz a rajtrács összeállításánál a megkérdőjelezhető motorszabályok miatt alakult így és egyértelműen káros a sport számára. Horner próbálja meggyőzni az F1 stratégiai csoportját arról, hogy ne szigorítson tovább 2018-ra.

„Ez a motor semmi jót nem hozott az F1-nek a bevezetése óta. Aggaszt, hogy jövőre több futam lesz, mégis csak három motort használhatunk egy szezon során. A következő megbeszélésen az elsőszámú célom lesz felvetni ennek megváltoztatását, megpróbáltam már korábban is, de nem kaptam hozzá támogatást” – nyilatkozott Christian Horner.

A Mercedes a negyedik évben is a legjobb motor, a Renault csak a harmadik


„A jövő év vége felé megint összevisszaság lehet a leendő büntetések miatt. Alapvetően a büntetéseknek elrettentőeknek kellene lenniük, amivel a költségeket lennének hivatottak csökkenteni. De a jelenlegi szabályozás nem működik rendesen, nem csökkennek igazán a költségek, mert a motorok így is körbejárják a világot. Ugyanúgy használjuk őket, csak jönnek vele a büntetések is. Meg kellene találni az egyensúlyt, talán az évi öt motorra való visszaállás működhetne, de semmiképpen sem, hogy a négyet még lecsökkentjük háromra” – panaszkodott a Red Bull csapatfőnöke.

A vita azon van, hogy a támogató hangok nagy része úgy véli, a világ fejlődik, a motorokat pedig meg kell próbálni a társadalmi igényeknek megfelelően kialakítani, nem mehet az F1 visszafelé az időben. Az ellenzők szerint azonban az igazi verseny kihalt a Formula-1-ből, mert végig csak spórolás megy a gumikkal, a motorokkal, az egyéb elemekkel, a motorhang sem jó, 1-2 csapat látványos dominanciája pedig elrettenti a nézők komoly százalékát, fejlesztési versenynek ott a Formula-E.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: