DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 22. péntek
F1

Wolff: A V10-eseknek esélyük sem lenne

A Mercedes csapatfőnöke is azok táborát erősíti, akik nincsenek megelégedve a motorhanggal. Ugyanakkor úgy véli, a korábbi tízhengeresek nem vennék fel a versenyt a mai modern erőforrásokkal.

2014 óta hibrid-turbómotorokkal szerelik a Formula-1-es autókat. Lassan négy éve megállás nélkül erős kritika övezi ezeket a V6-osokat, mondván technikailag túlságosan komplikáltak, rettentően drágák és a gyenge és rossz motorhang pedig nem illik a Formula-1-hez.

Próbapadon egy V10-es Honda, csodálatos hangzással

Éppen ezt a három fontos hiányosságot igyekeznek pótolni az F1 tulajdonosai a 2021-től bevezetendő új motorszabályokkal, amikről egyelőre még hosszasan folynak majd a tárgyalások. A szakértők abban azért egyetértenek, hogy a most használt erőforrások a technika csodái. Jövőre már jó eséllyel átlépik a gyártók az 1000 lóerős teljesítményt, ezzel egy időben azonban a hatékonyság is nagyban megnő.

„Mindig a jövőbe kell tekintenünk. A leghatékonyabb motorokkal rendelkezünk, mivel mindössze száz kilogrammnyi üzemanyagot használunk el versenyenként, mégis jóval komolyabb lóerőt adnak le az egységek, mint akkoriban a V8-asok, vagy a V10-esek” – dicsérte a V6-os turbókat Toto Wolff a Sky Sports weboldalán.

1992-ben V8, V10 és V12 is volt jócskán a mezőnyben


Akkor most melyik korszak a jobb? „Úgy vélem, a múlt mindig megszépül az idő előrehaladtával. A Formula-1 mindig is a motorsportok királykategóriája volt és mindig is legjobb technológiával rendelkezett. A legjobb pilóták és legjobb autók versengése. Ha a mostani autóink ellen kiállnának az akkori V8-as és V10-es motoros gépek, simán lelőnénk őket a pályáról teljesítményben” – mutatott rá a Mercedes csapatfőnöke.

„Azzal egyetértek, hogy a motorhang nem valami nagyszerű. Ezért kellene 2021-től a fordulatszámot emelnünk és a kipufogón is sokat kell dolgoznunk, ezzel az autók egyből jobban is szólnának” – tette hozzá Wolff.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: