DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
F1

Ross Brawn reagált a motorhang hiányára

Motorfronton a helyzet nem egyszerű. A jelenlegi szállítók nem akarnak változást, a Formula-1 vezetése azonban az új gyártókat és a rajongókat is szeretné a száguldó cirkuszba vonzani.

Ross Brawn egyértelműen úgy gondolja, nem hagyhatják figyelmen kívül a szurkolók véleményét a 2021-től bevezetendő motorszabályok tekintetében. Az F1 világában ugyanis jelenleg egyáltalán nem népszerű a nézők körében a V6-os turbó erőforrás, mivel a korábbi évtizedekhez képest a motorhang szinte eltűnt, már nem vonzó.

További probléma a jelenlegi szabályozással, hogy a túlságosan komplex erőforrások rendkívül drágák, így kútba esne a Liberty Media azon terve, hogy több gyártó érkezzen a száguldó cirkuszba. Ennek segítésére szeretnék bevezetni a költségvetési sapkát, amit azonban szintén nem fogadott egyetértés a paddockban.

Ross Brawn nem hagyná figyelmen kívül a rajongók véleményét


„Garantálom önöknek: A mai motorszabályok mellett egyetlen új gyártó sem lenne érdekelt bekerülni a Formula-1-be. Nincs kétség, muszáj olcsóbbá és egyszerűbbé tennünk az erőforrásokat. A jelenlegi csapatok azonban nem egységesek a kérdésben, hogy egyszerűbb és hangosabb motorokat gyártsunk” – ismerte el a nehézségeket Ross Brawn a Sport Bild hasábjain.

„Mindenki mást akar, olyan érzésem van, mintha egy étteremben lennék. Az egyik az előételt kéri, a másik már a főfogást… és fordítva. Természetesen újabb megbeszéléseket fogunk folytatni. Ha a jelenlegi motorszállítók jobb megoldással állnak elő, bármire nyitottak vagyunk. Az azonban nem alternatíva, hogy a mostani motoroknál maradjunk” – mutatott rá az F1 egyik első embere.

„A rajongók 60-70%-a hangosabb, magasabb fordulaton pörgő motorokat akar. Ezt egyszerűen nem hagyhatjuk figyelmen kívül. És ne feledjük, sok is kell belőlük. Egyetlen erőforrás (tehát csak az anyag és az összeszerelés) egymillió font költséggel jár és a fejlesztési pénzek ebben nem szerepelnek. Így sosem érnénk a költségspirál végére. A jelenlegi motorok túl drágák, túl bonyolultak és túl csendesek, de alapként lehet rájuk építeni” – tette hozzá Ross Brawn.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: