DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap

V10

Audi R8: Tisztelgés a V10 motor tíz éves története előtt

456 kW (620 LE) teljesítményű V10 erőforrás, bronzszínű részletek kívül és belül és korlátozott darabszám: az Audi tízhengeres motorjának sikertörténetét ünnepli az Audi R8 V10 Decennium (üzemanyag-fogyasztás l/100 km: 13,1 (kombinált), CO2 kibocsátás g/km: 297 (kombinált)) névre hallgató jubileumi modelljével. A 222 darabos limitált sorozatú jubileumi modell megjelenése egybeesik az új Audi R8 értékesítésének indulásával. A „Decennium” elnevezés a latin „évtized” (decade) szóból származik és tízévnyi motorsportos sikernek és ellenállhatatlan utcai jelenlétnek állít emléket.

részletek

Wolff: A V10-eseknek esélyük sem lenne

A Mercedes csapatfőnöke is azok táborát erősíti, akik nincsenek megelégedve a motorhanggal. Ugyanakkor úgy véli, a korábbi tízhengeresek nem vennék fel a versenyt a mai modern erőforrásokkal.

részletek

Drasztikus változások a halo előtt

Kötelező lesz a fejvédelem 2018-tól a Formula-1-ben. Időnként a száguldó cirkuszban történtek drámai változások, ezek közül idézünk most fel néhányat a teljesség igénye nélkül.

részletek

Elveszett a motorhang az F1-ből

Amikor 2014-ben a turbó-hibrid erőforrások beköszöntöttek a Formula-1-ben, a rajongók kiakadtak a gyenge motorhang miatt. Azóta sem oldották meg a problémát, de valóban mikrofon kell a motorhanghoz?

részletek

Rossz hír az üvöltő F1-es motorokat akaróknak

A sportág rajongói negyedik éve sírják vissza a fülsiketítő hanggal rendelkező erőforrásokat, a Renault tanácsadójaként dolgozó Alain Prost vélemények azonban nem fognak örülni.

részletek

A társadalom akadályozná meg a hangosabb motorok visszatérését?

Az F1 egyik gyakran emlegetett rákfenéje, hogy hiába hatékonyabbak a V6-os hibridek, hangjuk elbújhat a nagyobb hengerszámú szívómotorok sivítása mellett. Az FIA elnöke úgy véli, a társadalmi nyomás az akadálya annak, hogy a sportág visszatérjen a régi hangzásvilághoz.

részletek

Az F1-es pilóta, aki motorral kezdte karrierjét

A jelenlegi mezőny nem minden tagja kezdte gokartozással a pályafutását, hiszen akad olyan, aki kétkeréken képzelte el jövőjét - édesapja azonban túl veszélyesnek tartotta ezt a sportot, és a gokart irányába terelte őt.

részletek

Utolérhetik a motorok a V10-et lóerő terén

A Mercedes F1-es motorfőnöke azt fejtegette, áttörhető-e az 1000 lóerő a V6-os hibrid turbómotorokkal. Egyes jóslatok szerint idén a V10-es korszak teljesítményét sikerül elérni.

részletek

Button: A 900 lóerős V10 volt az igazi

A mezőny rangidőse sem a jelenlegit tartja az általa kipróbált legvonzóbb F1-nek – de azt legalább azt elismeri, hogy az idők változnak. Számít arra, hogy a szabályváltoztatások kérdésében kikérik a versenyzők véleményét is.

részletek

Ecclestone 2016-tól száműzné a turbókat

Bár az új hajtásláncot ért év eleji kritikák a szezon során fokozatosan elhalkultak a közvéleményben, Bernie Ecclestone mégis azt forralja, hogy hamarosan visszahozza az akár V10-es szívómotorokat, aminek szerinte a csapatok is örülnének.

részletek