turbómotor
Elképesztő Mercedes-dominancia 2014 óta
A hibridéra érkezésével a Mercedes gyári istállója átvette az irányítást és hihetetlen fölényre tett szert az elmúlt öt évben. A futamok háromnegyedét megnyerte, de az időmérőkön még erősebb volt.
részletekRégen még kinevették a turbómotort
Több, mint negyven éve született meg az első, Formula-1-es turbómotor, ám akkor még szó szerint nevetség tárgya volt a Renault újítása. Pedig nem kellett sok idő, hogy átvegye a hatalmat.
részletekRoss Brawn is a jobb motorhangok mellett
A pilóták szinte egyöntetű véleménye, hogy a jelenlegi Formula-1 nélkülözi a szép motorhangot. Ami biztató a rajongók számára, hogy Ross Brawn is változtatna ezen, ahogy máson is.
részletekWolff: A V10-eseknek esélyük sem lenne
A Mercedes csapatfőnöke is azok táborát erősíti, akik nincsenek megelégedve a motorhanggal. Ugyanakkor úgy véli, a korábbi tízhengeresek nem vennék fel a versenyt a mai modern erőforrásokkal.
részletekIdén először volt sebezhető a Mercedes
Három évnyi totális dominancia után idén először láthattunk rést a pajzson a gyári Mercedesnél. A korábban érinthetetlen istálló már nem dominál annyira, a Red Bull szerint legyőzhető volt.
részletekA Ferrari harminc éve már majdnem kiszállt
A Ferrari elnöke a héten jelentette ki, hogy ha az új motorszabályok nem kedvezőek a márkának, kivonulnak az F1-ből. Az első turbókorszak közepén már közel járt ehhez a Scuderia.
részletekElveszett a motorhang az F1-ből
Amikor 2014-ben a turbó-hibrid erőforrások beköszöntöttek a Formula-1-ben, a rajongók kiakadtak a gyenge motorhang miatt. Azóta sem oldották meg a problémát, de valóban mikrofon kell a motorhanghoz?
részletekAz F1 legszebben szóló motorjai
2014-től az új motorszabályok miatt a Formula-1-es versenyautók hangereje jelentősen megváltozott, nem előnyére. Ha szereted a szépen szóló, hangos motorokat, itt a helyed, hangerőt fel!
részletekA Cosworth a visszatérés küszöbén
Rengeteg világbajnoki címet szerzett az F1 hőskorában a Cosworth, de 2013 óta nem láthatjuk a Formula-1-ben. Most nagyon úgy fest, hogy hamarosan ismét a száguldó cirkuszban köszönthetjük a patinás gyárat.
részletekVilleneuve: Vettel a legjobb
Jacques Villeneuve, a Williams istálló eddigi utolsó világbajnoka, sosem tartotta magában véleményét. Szerinte az idei évben Vettel a legjobb versenyző a mezőnyben.
részletekSzuper normális?! Á, inkább nagyon különös!
A fiatal vásárlóknak kínál alternatívát a Hyundai Dél-Koreában az Avante Sport változatával, mely még az év vége előtt megérkezik az Egyesül Államokba is. Hogy Európa kap-e belőle, arról nem szól a fáma. Kár lenne kimaradni „belőle”!
részletekPorsche 718 Cayman, Boxster – Régi-új név
A Porsche feleleveníti történetének dicső nevét, a 718-at, s ezzel párhuzamosan a felfrissített és átnevezett Boxster, Cayman páros új, négyhengeres turbómotort kap.
részletek