Általános rajongói vélemény 2014-től, hogy a gyenge motorhang óriási szeletet harapott ki a Formula-1 élvezeti értékéből. 1989-ben, amikor a szívómotorok visszatértek a száguldó cirkuszba, hirtelen a csodálatos motorhang is megérkezett (újra) és V8-asok, V10-esek, valamint a még szebben szóló V12-esek lepték el a rajtrácsot. Hangorkánt okoztak fülsüketítő, de mégis gyönyörű hangjukkal, élvezet volt még egy szabadedzés is a nézőknek.
A motorszabályok szép lassan előbb a V12-t, majd a V10-t is kiűzték, de a V8-asok még mindig olyan szépen szóltak, hogy senkinek nem volt ellenvetése. 2006 és 2013 között csak V8-asok voltak a mezőnyben (kivéve egy átmeneti évet a Toro Rossónál lefojtott V10-essel), majd érkezett a turbó-éra.
Az erőforrások azonban bonyolultak, a motorhang kifejezetten gyér, egy füstölős fékezésnél a gumik csikorgása jobban hallatszik, mint maga az erőforrás hangja, ami régebben elképzelhetetlen volt. Fülvédő vagy füldugó nélkül elképzelhetetlen volt Formula-1-es futamra menni.
A legújabb ötlet szerint hamarosan egy kerámiából készült mikrofont helyeznének el a kipufogóhoz, ami a kellő hangerőre emelné a jelenlegi motorok duruzsolását, ezzel növelve a nézői élvezeti értéket. Valóban ez lenne a megoldás? Jean Todt szerint a technológia nem haladhat visszafelé, így a V8-asokat senki ne kívánja vissza. Hogy ez a mikrofonos megoldás mennyire lesz hatásos, nagy kérdés, de valamit mindenképpen tenni kell, mert a hangerőcsökkenés önmagában rajongók tömegét tántorította el a Formula-1-től, akiket vissza kellene nyerni.
Hogyan szóltak például 1990-ben az F1-es motorok? Egy kiváló videó az akkori hangorkánról, Silverstone-ból. Negyed óra nyers motorhang ínyenceknek. Honda, Ferrari, Ford, Renault, Lamborghini, Judd voltak ekkor a mezőnyben (plusz a Life W12-ese és a Coloni Subaruja, amik azonban a Brit Nagydíjon az előkvalifikációs kiesés miatt a szabadedzésen már nem vehettek részt).