DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 4. hétfő
F1

Ilyen még nem volt: Kipufogó-mikrofonok jöhetnek az F1-be

Az autók hanghatása a V6-os éra kezdete óta a sportág rákfenéjének számít, de már folyamatban van egy technológia, mellyel sokkal élvezetőbbé lehetne tenni azt a rajongók számára.

Amikor a sportág új korszakába lépett 2014-ben, a nyúlványos orrú autók, valamint a korábbi V10-es és V8-as motorok sivításától jelentősen eltérő, csendesebb V6-os erőforrások álltak a kritikák kereszttüzében. Azonban amíg a mezőny visszább vett az esztétikailag valóban undorító aerodinamikai megoldásoktól az elmúlt években, a hang továbbra is ugyanolyan maradt.



Bár tesztek alatt korábban próbálkoztak afféle kürtőt szerelni a kipufogóra a Mercedesnél, a terv nem érte el a kívánt hatást, így a 2021-es motorszabályok megalkotói az olcsóság mögött másodikként foglalkoznak azzal, hogy az új erőforrások hangja ismét megnyerő legyen - bár a Force India helyettes csapatfőnöke szerint mostanra sokkal tisztább képet kellett volna kapniuk a csapatoknak a következő formuláról.

Addig azonban még három év, az F1 vezetői pedig nem ülnek a babérjaikon, és szeretnének a rajongók kedvében járni: a sportág marketingfőnöke, Sean Bratches új projektet indított el, melynek során különleges mikrofonokat szerelnek az autók kipufogó-berendezéseihez. „Az egyik dolog, melyen fejleszteni szeretnénk a továbbiakban, az a sportág hangja, mert ez a rajongók zsigeréig hatol, és minden kutatásunkban kritikus szerepet játszik” - nyilatkozta az amerikai a Reuters-nek.

Az újítás David Hill, a Fox Sports korábbi elnökének segítségével jön létre: „Egy német céggel dolgozik majd együtt, hogy létrehozzanak egy kerámia mikrofont, melyet a kipufogó végéhez rögzíthetünk, hogy a rajongók számára növeljük a hanghatást” - tette hozzá Bratches, ám kérdés, hogy a helyszínre kilátogató nézők élményeit hogyan szeretnék fejleszteni.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: