A Cosworth egyértelműen a visszatérésen munkálkodik egy ideje, a vállalat lassan felkészül arra, hogy ismét a Formula-1 egyik motorszállítója legyen. Fontos szerepet vállalt a 2021-től érvényes motorszabályok kialakításában. A Cosworth (sokszor Ford néven) motorszállítóként kulcsszereplője volt az F1-nek, erőforrásaikkal összesen 176 nagydíjgyőzelmet arattak, leginkább a 70-es években.
2013-ban a Marussia istálló használt utoljára Cosworth motorokat, majd a gyár eltűnt a száguldó cirkuszból. Nemrég képviseltette magát azon a megbeszélésen, ami a 2020 utáni F1-es motorszabályokat volt hivatott formába önteni. Ugyan még hivatalosan semmi sem lett eldöntve, az új irányvonal, miszerint jóval egyszerűbb és olcsóbb turbó-hibrid V6-os erőforrásokra váltana az F1, már elég volt a Cosworth számára, hogy úgy érezze, visszatérhet a Formula-1-be.
Hal Reisiger, a Cosworth egyik első embere optimista a szabályváltozásokkal és néhány előzetes tárgyalással kapcsolatban is. „Úgy vélem, megfelelő támogatásra leltünk a jelenlegi csapatoktól és tárgyalunk továbbiakkal is. Mindig jobb, ha több csapat is hosszabb távra kötelezi el magát. Szóbeli megállapodásunk már van néhány jelenlegi és jövőbeli csapattal való együttműködésre, akiknek motorszállítói lennénk” – elemezte a helyzetet Reisiger.
A szakember szerint egyértelmű, hogy a mostani bonyolult hőenergiavisszanyerő-rendszert ejteni kellene, ami annyi gondot okoz a gyártóknak, mivel ez a legdrágább és legidőigényesebb része a komplex felépítésnek. „Ha az F1 új motorszállítókat szeretne 2021-től, ezen a téren feltétlenül változtatni kell. Ennek a folyamatnak leszünk részesei, nagyon várjuk, hogy elkezdődjön. Megvannak a forrásaink és az infrastruktúránk is, de a brandünk számára fontos, hogy versenyképesek is lehessünk”.
Sokan máris látni vélik a Red Bull-kötődést, az Adrian Newey tervezte Aston Martin Valkyrie autóját a Cosworth látja el erőforrásokkal. Newey a Red Bull főtervezője is, így a spekulációk szerint a bikák csapata lenne a Cosworth egyik legfontosabb hosszútávú partnere. Reisiger szerint a jövő évig nem kell meghozniuk a döntést, de ha visszatérnek 2021-től, akkor a következő évben már el kell kezdeniük tervezni a motort.