DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
F1

Tesztelték a motorzajnövelő mikrofont

Korábban még csak tervek voltak róla, most viszont már élesben is kipróbálták a Formula-1-ben az új mikrofont, amivel a szurkolói élményt igyekeznek növelni erősebb motorhanggal.

A V6-os turbóéra kezdete, azaz 2014 óta sarkalatos probléma a szakemberek és a rajongók körében is, hogy az erőforrások hangja már nem igazán okoz élvezetet a helyszínen és a televíziós közvetítések alatt sem, annyival rosszabb és gyengébb lett a V8-as motorokhoz képest.

Azóta van porondon a kérdés, hogyan lehetne valahogy újra zajosabbá tenni a Formula-1-et, ugyanis jelentős számú szurkoló elfordult a száguldó cirkusztól a hangos motorok hiánya miatt. Mivel az erőforrások felépítése olyan, ami miatt nem igazán hangosak, új megoldásokat keresett az F1 vezetősége és ennek első lépését Austinban kísérhettük figyelemmel.

A pénteki edzésnapon Sergio Perez kísérleti jelleggel egy kerámiából készült mikrofont kapott (ami a nagy hőhatásoknak is ellenáll) egészen közel az erőforrás megfelelő részéhez. A rajongók egészen másfajta hangot hallhattak, mint a megszokott, egy magasabban szóló, zümmögéshez hasonlító motorzajt a korábbi, mélyen szólóhoz képest.

Nektek tetszik a magasabb és hangosabb motorhang?

Korábban, 2016 elején a kipufogó átalakításával igyekeztek megnövelni a hanghatást, az nem hozott áttörést, a panaszáradat tovább folytatódott. Jenson Button szerint a jelenlegi F1 egyik legnagyobb kérdését még mindig a túlságosan halk erőforrások jelentik. „Ezek az 1,6 literes V6-osok nem szólnak szépen. Mivel öreg csont vagyok már, jól emlékszem a V8-asok és V10-esek sikítóan csodás hangjára, akár 21 000-es fordulatszámon pörögtek”.

„A világ változott azóta, nyilván meg kell próbálnunk jobban kímélni a környezetet az elektromos és hibridtechnológia felhasználásával. De az igazi versenyzők még mindig a V10-re esküsznek” – tette hozzá a 2009-es világbajnok.

Valószínűleg egy V12-eshez képest még van hova javulni

Vajon mit szólna Button, ha például egy 1991-es Ferrarival is versenyezhetett volna?

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: