A V6-os turbóéra kezdete, azaz 2014 óta sarkalatos probléma a szakemberek és a rajongók körében is, hogy az erőforrások hangja már nem igazán okoz élvezetet a helyszínen és a televíziós közvetítések alatt sem, annyival rosszabb és gyengébb lett a V8-as motorokhoz képest.
Azóta van porondon a kérdés, hogyan lehetne valahogy újra zajosabbá tenni a Formula-1-et, ugyanis jelentős számú szurkoló elfordult a száguldó cirkusztól a hangos motorok hiánya miatt. Mivel az erőforrások felépítése olyan, ami miatt nem igazán hangosak, új megoldásokat keresett az F1 vezetősége és ennek első lépését Austinban kísérhettük figyelemmel.
A pénteki edzésnapon Sergio Perez kísérleti jelleggel egy kerámiából készült mikrofont kapott (ami a nagy hőhatásoknak is ellenáll) egészen közel az erőforrás megfelelő részéhez. A rajongók egészen másfajta hangot hallhattak, mint a megszokott, egy magasabban szóló, zümmögéshez hasonlító motorzajt a korábbi, mélyen szólóhoz képest.
Korábban, 2016 elején a kipufogó átalakításával igyekeztek megnövelni a hanghatást, az nem hozott áttörést, a panaszáradat tovább folytatódott. Jenson Button szerint a jelenlegi F1 egyik legnagyobb kérdését még mindig a túlságosan halk erőforrások jelentik. „Ezek az 1,6 literes V6-osok nem szólnak szépen. Mivel öreg csont vagyok már, jól emlékszem a V8-asok és V10-esek sikítóan csodás hangjára, akár 21 000-es fordulatszámon pörögtek”.
„A világ változott azóta, nyilván meg kell próbálnunk jobban kímélni a környezetet az elektromos és hibridtechnológia felhasználásával. De az igazi versenyzők még mindig a V10-re esküsznek” – tette hozzá a 2009-es világbajnok.
Vajon mit szólna Button, ha például egy 1991-es Ferrarival is versenyezhetett volna?