2014-es bemutatása óta sok kritika éri a V6-os turbó hibrid erőforrásokat, a Red Bull pedig azóta már második motorbeszállítójával szakít, hiszen a Renault után a Honda közölte, hogy 2021 végén távoznak a száguldó cirkuszból.
Ezzel igencsak nehéz helyzetbe sodorták az energiaitalosokat, akiknek aligha ad majd motort a Mercedes-Ferrari kettős, így egyetlen jelenlegi opciójuk a Renault maradt, akiktől nem épp szépen váltak el 2018 végén.
A Channel 4 megkérdezte Hornert, hogy a motorok jövőjét illetően mit szeretne látni: „Ez még egy folyamatban lévő munka, a Red Bullnak sosem állt szándékában, hogy motorokat gyártson, ennyi biztos.”
„Mi csak egy karosszériát szeretnénk gyártani, független istállóként, de persze az erőforrás kulcsszerepet játszik a sport jövőjében. Szerintem a Formula-1 jelenleg egy rock koncerthez hasonlítható, amin letekerték a hangerőt” – fogalmazta meg éles kritikáját Christian Horner.
„Azt gondolom, két dolgot kell szem előtt tartanunk: a csapat érdekeit és a sportét. Ami az F1-et illeti, az új motoroknak három kritériumnak kellene megfelelnie. Fenntarthatónak és megfizethetőnek kell lennie, valamint hangosnak, ami a V8-asokhoz és a V10-esekhez hasonló hangot produkál. Ez a jelenlegi állás szerint azonban 2026-ig nem fog megváltozni.”