A Red Bull nyilvánvalóvá tette, hogy a Honda kiszállását követően A tervük a japánok motorjainak átvétele és házon belüli fejlesztése. Nyilvánvaló azonban, hogy egy ilyen független projekt nem rúghatna labdába a nagy motorgyártókkal, a Mercedesszel, a Ferrarival és a Renault-val szemben. Éppen ezért a Red Bullnak külső segítségre van szüksége, a motorfejlesztés befagyasztására a 2022-es szezontól kezdődően az új formula 2026-os érkezéséig.
A német Auto Motor und Sport szaklap arról ír, hogy a Red Bull lényegében ultimátumot adott a Formula-1-nek: vagy befagyasztják a motorokat, ami gondoskodik arról, hogy a saját kézbe átvett Honda nem csúszik lassanként a riválisok mögé, vagy a cég mindkét F1-es csapatával távozik. A Red Bull függetlensége megőrzése érdekében nem akar a három megmaradt motorgyártó valamelyikével társulni, mert azok gyári csapatai mellett csak másodlagos lehetne.
A beszámoló úgy fogalmaz, a Mercedes pozitívan fogadta a javaslatot, és a Renault is támogatni fogja, amennyiben a befagyasztás előtt teljesítménykiegyenlítő intézkedések történnek. A Ferrari azonban úgy gondolja, a Red Bull és Alpha Tauri nincsen vészhelyzetben, ők vagy a Renault el tudnák látni motorokkal az istállókat szükség esetén. A jelenleg erőforrás terén jelentős hátrányban levő, vétójoggal rendelkező Ferrari megakadályozná a javaslat elfogadását, ha szavazásra kerülne sor.
A Ferrarinak van egy másik érve is: a Formula-1 zöldebbé válásának értelmében a terv 2022-ben, hogy a fogyasztás 20 %-át bioüzemanyag tegye ki, míg a 2023-as cél 100 %-ban széndioxidsemleges üzemanyagot használni. A Ferrari elfogadhatatlannak tartja, hogy a két környezetvédelmi törekvést elvessék a Red Bull kedvéért. Az olaszok úgy vélik, hogy a motorsportban – ahogy a neve is árulkodik róla – elengedhetetlen a motorok terén való küzdelem is.
Ami biztos, eseménydús ülés várható a motorgyártók következő megbeszélésén, október 26-án, a Portugál Nagydíjat követő hétfőn.