DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
F1

Raikkönen: A V6-os motorok már olyanok, mint a V8-asok

Hangban ugyan meg sem közelítik a korábbi V8-as szívómotorokat, de Kimi Raikkönen szerint a hibrid V6-osok hatalmasat fejlődtek sebességben és vezethetőségben az elmúlt években.

Amikor 1989-től betiltották a turbómotorok használatát a Formula-1-ben, a gyártók három különböző irányba indultak el az erőforrást illetően, V8-as, V10-es és V12-es erőforrásokat is fejlesztettek, mindegyik formáció aratott kisebb-nagyobb sikereket, de végül egyértelmű lett, hogy a V10-es a nyerő, úgyhogy a gyártók szép lassan 5-8 év alatt átálltak.

2006-tól ismét új szabályoknak kellett megfelelni, már csak nyolchengeres erőforrásokat engedélyeztek, igaz, az erőviszonyok alapvetően nem változtak meg ettől. 2014-ben viszont egy sokkal nagyobb változás érkezett, kötelezően V6-os hibridmotorok lepték el a Formula-1-et, amivel szemben eleinte nagy volt a zúgolódás.

Kimi Raikkönen már elfogadta az új hibridmotorokat


A belsőégésű motor mellett elektromos hajtásra épül a jelenlegi rendszer, de Raikkönen szerint vezetéskor már ezt alig érezni. „Amikor 2013 és 2014 között lezajlott a váltás, hatalmas különbséget éreztünk, minden új volt és teljesen máshogy működött. A Ferrari különösen messze járt attól, ahol előző évben végzett, több területen is messze le voltunk maradva” – emlékezett vissza a finn korelnök a turbókra való áttérésre.

„A motort illetően nem teljesítettünk valami jól ’13-hoz képest, azóta viszont hatalmas változás állt be. Öt évvel ezelőtt gyökeresen más volt a vezethetőség, most viszont már szinte nincs is különbség, minden remekül működik. A vezethetőség területén szinte nem is érzek eltérést már.”

„Rendben, a motorhang még mindig teljesen más, de amikor vezetünk, már nem érezzük azt, hogy teljesen másfajta autóban ülnénk” – tette hozzá Raikkönen. A legtöbb rajongó azonban még mindig nem igazán békélt meg a V6-os erőforrások hangjával. A teljesítményükre viszont valóban nemigen lehet már panasz.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: