2014-ben köszöntött be egy új korszak a Formula-1 történetében: a V8-as erőforrásokat a V6-os hibrid motorok váltották fel. Kezdetben jóval lassabbak voltak az autók V8-as elődjeiknél, mára azonban az aerodinamikai újításoknak és az erőforrások fejlesztéseinek köszönhetően minden eddiginél gyorsabb F1-es autókkal körözhetnek a világ legjobb pilótái.
Sokan kritizálták a jelenlegi motorokat, mondván, hogy nem elég hangosak a régiekhez képest. Ross Brawn is osztja ezt a véleményt, és elmondta, 2021-ben szeretnék valamelyest visszahozni a régi motorhangokat és elhallgattatni a kritikusokat.
Cyril Abiteboul szerint viszont ez nem lesz kivitelezhető, mégpedig a következők miatt: „Alapvetően el kell fogadni, hogy nem lesz nagy hangerő. A hang energia, és ha erős motorokat szeretnénk kevés benzinfogyasztással, az összes elérhető energiát fel kell használnunk. Ha ezt az energiát a hangba fektetjük, akkor az erőforrás nem lesz annyira hatékony. Ezzel a két ellentétes nézettel állunk szemben.”
„Ez generációs probléma. Hamarosan lesznek majd olyan motorok, melyek nem úgy fognak szólni, mint a régi V8-as vagy V10-es erőforrások, és a halk erőforrás lesz a tendencia” - folytatta a francia szakember gondolatmenetét.
A francia csapat ügyvezető igazgatója elárulta, milyen változásokra kell felkészülnünk a jövőben: „Más típusú hangok kerülnek majd előtérbe: csikorgó kerekek, a mechanikai tapadás és az autók aerodinamikájának hangjai. A probléma az, hogy éppen a közepén vagyunk egy technológiai és generációs váltásnak, és kissé nehéz még megérteni a dolgot.”