DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
F1

A régi motoroktól sokan halláskárosodást szenvedtek

Mikor a V6-os turbók megérkeztek a Formula-1-be, sokan nem voltak elragadtatva a motor hangjától, azonban Andy Cowell, a Mercedes erőforrás részlegének vezetője elmondta, miért jobb a jelenlegi motor.

Az FIA úgy határozott, hogy 2013-ban véget vet a V8-as szívómotoros korszaknak és helyette bevezetik a V6-os turbó hibrid erőforrásokat, követve a világ modernizációját, vagy sokkal inkább annak az élén járva.

Bár a rajongók nem voltak elragadtatva az új motorok hangjától, és a mérnököknek is rengeteg fejtörést okozott az erőforrások komplikáltsága, mára már a szurkolók is hozzászoktak a V6-osokhoz, melyeknek az idő múlásával sikerült javítani az orgánumán, de a szakemberek is úrrá lettek a problémákon, ahogy egyre jobban megértették a motor működését.



Andy Cowell, a Mercedes motorfejlesztési osztályának vezetője azt mondta a Motorsport Magazine-nak, hogy a családok és a szerelők számára megváltás volt a V6-osok érkezése, hiszen sokuknak a füle bánta az óriási zajt, amit a V10-esek és a V8-asok generáltak.

„Azt hiszem, 2014-ben egyikünk erőforrásai sem voltak tökéletesen összerakva, ez a probléma ma már a múlté. Úgy gondolom, ezzel a hang problémája is megoldódott, bár a hangerő továbbra sem olyan nagy, még így is elég nagy zajt tud csinálni.”

„Mostanra már az utánpótlás szériák is turbómotorokat használnak, szóval a hangok nagyjából hasonlóak. Szerintem ebből kifolyólag több család tud kilátogatni a versenyhétvégékre, mivel a valósággal üvöltő V10-es és V8-as motorok hangja nem a gyerekeknek való. Senki sem tenné ezt a gyerekével. Számunkra is jót tett a váltás, hiszen sokunk halláskárosodást szenvedett, szóval ez egy jó döntés volt, azt hiszem.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: